Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men spenningsregulatoren regulerer jo bare, tror ikke den er årsaken til at batteriet blir tappet, kan jo heller ikke være noe som drar så mye strøm heller mens bilen går at batteriet blir tappet, og synes det er rart hvis det ikke er dynamoen :P

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jaa synes også det er veldig rart. Har gått over alt av jordings ledninger osv. En kar på exim sa at jeg kunne prøve med en ny spenningsregulator, blir det ikke bedre så har jeg en til overs :) En dynamo koster jo litt mer så må nok vente litt med å kjøpe en ny :s

Skrevet

Fikk ny spennings-regulator idag, så monterte den å startet opp bilen. Den ladder enda ikke. Batteri lampa lyser hele tiden å det skal den jo ikke gjøre. Kan tenke meg at kanskje dynamoen er gåen? Trenger hjelp her altså! :)

Skrevet

Glemt å oppdatere meg her desverre :P

Jeg ville tatt ei god gammeldags feilsøking med spenningsfall og alt.

Men om ladelampa lyser så betyr det vanligvis at børstene har kontakt med sleperingene.

Hva skjer om du f.eks legger turtallet på 3000rpm+ ? Om noen få av diodene på diodebroen er ødelagt kan du være fri for ladespenning på tomgang, men få litt lading på høyere turtall. Om alle diodene er ødelagt vil det selvsagt ikke bli ladespenning. Men jeg mener du fortsatt skal ha spenning på vekselstrøm utgangen.

Oiaa, er i slekt med Apedersen, mens mr. Karlsen er en kompis :) Skal sjekke litt om de kjølekanalene, forhåpentlighvis blir det 325 motor etterhvert, men siden jeg ikke har jobb for tiden så må jeg nesten bruke 2.0litern nå :P Hvor mye trykk tror du jeg kan kjøre hvis jeg får ei tykkere toppakning og evt. 440 dyser?

Om du bygger på så lavt budsjett så gjør det jo viktigere at du bygger 2,5 motoren riktig første gang, og slipper dyre havarier. Og prøver å unngå å bli rusa på turbotrykk på første kjøretur, silk at du glemmer å følge med på hvordan motor har det.

Da har du vel tenkt ca samme oppsett som Tommy da? Altså større dyser og større LMM.

Om du ikke skal gjøre noe med tenningsmapp i orginalhjernen, eller senke tenning på noen annen måte, så er det veldig viktig med lav nok komp og bra nok drivstoff. Vist ikke så er motoren dødsdømt fra første kjøretur. Og så klart begrens ladetrykket.

440ccm dyser holder i teorien til over 400hk på en 6syl motor med bensin. Jeg tipper den vil gå rimelig feit med de dysene på en 2,0.

Dysene skal i teorien rekke til 1,7-2,3 bar ladetrykk på 2 litern før de makser ut, litt avhengig av hva orginal effekt egentlig er. I praksis vil motoren, tenningstyring og drivstoffkvalitet bestemme hvor mye effekt du klarer på denne.

Og forresten så lurer jeg på om jeg har snakket med deg engang. Synest E30 stasjonsvogn kombinert med turbo høres litt kjent ut når jeg tenker meg litt om :P

Skrevet

Takk for skikkelig svar! Når jeg gir gass til ca.3000 , "drukner motoren" altså den vil ikke gå. Jo mer gass jeg gir jo fortere tappes batteriet. Har tenk meg enten chip eller datasprut. Får se hva lommeboka sier :) hvordan dyser tror du jeg trenger for å få rett blanding? Du har snakket med meg før ja. Var hos ken-thomas når dere dreiv på med den røde sierraen. :)

Skrevet

Fant ut det der med ladingen. B+ på dynamoen skal til batteriet men den hadde jeg satt til jord :lol: bilen startet sånn høvelig igår men stoppa den etterhvert. Når jeg skulle prøve å starte den igjen skjedde det ingen ting! ble ikke lys i lampene i instrumentet å ble ikke noe klikk fra startmotoren. Batteriet er meget dårlig men hadde en startbooster koblet til så skal være nok strøm for å drive dette. Noen som har litt peiling her? Takker for svar! :P

Skrevet

B+ fra dynamo skal ikke til batteri, den skal til startmotor. Fra starter går ledning til batteri.

Det virker som om du ikke får "start" på dynamoen din. Husk at dynamoen må "startes" med et 12v-signal inn på D+. Dette er jo det første du må sjekke, om du ikke allerede har gjort det (du har ikke skrevet noe om dette)...

Skrevet

B+ har jeg koblet til startmotoren ja. Har sjekket at det kommer strøm fra D+ så den er vell i orden. Det jeg tror er at det er blitt ei brudd på ei ledning til startmotoren siden den plutselig ikke ville klikke eller snurre rundt. Skal ta en skikkelig gjennomgang av alle ledningene i dag å se om det er brudd noen plasser. Håper at det bare er en liten feil :)

Skrevet

Fikk fiksa det med ladinga idag! Var bare ei jordings ledning som ikke var skikkelig fast. Nå både starter den og ladder. Lyser ikke i noen lamper heller ( Di lampene som viser feiler osv) Nå er det bare å vente på pengene sånn at jeg kan kjøpe meg noe småsnacks til motoren ;) Skal få lakt ut noen bilder ikveld eller imorgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...