gmpma Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Er det noen som vet hva som er forskjell mellom vanlig og aktiv styring på disse bilene? Jeg tenker da først på om det er hardware forskjeller eller om det kun er software ? Jeg har ikke aktiv styring på bilen idag men kunne tenke meg det. Eller om det er mulig å endre følsomheten på styringen? Per Morten
Saltkjelen Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Aktiv styring har et plantegir integrert i rattstammen og en elektromotor som sørger for variabel rattutveksling i forhold til hastighet. I lave hastigheter gir aktiv styring mer direkte rattutveksling, mens den i høyere hastighet er langt mer indirekte. For eksempel så dreier du en omgang på rattet i lav hastighet med aktiv styring, mens du må dreie to ganger rundt uten aktiv styring for å få samme rattutslag. Aktiv styring jobber også med DSC systemet i bilen som blandt annet hjelper til å stabilisere bilen.
awt Skrevet September 15, 2011 Skrevet September 15, 2011 Dette lar seg dessverre ikke ettermontere uten omfattende arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå