Gå til innhold

Skal kjøpe BMW nr2. Trenger litt tips ved kjøp.

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en 328 E36, som jeg kjørte på skiltene til en 316 jeg hadde stående.

Når jeg byttet om på instrumentpanelene, viste de tallene fra bilen de opprinnelig stod i.

Så km-stand er lagret i instrumentpanelet. De tallene du ser, er fra bilen det hørte til og ikke den det står i!

Så hvis du skal ha korrekte tall, må du til et verksted med utstyr til å lese fra hjernen, og så programmere det inn i instrumentpanelet. Tror det kostet rundt 1000,- når jeg sjekket for noen få år siden.

Det er like kontakter på inst.panelet tilhørende 4 syl og 6 syl, og eneste forskjellen ligger inni selve instrumentpanelet. Så hvis du vil at turteller skal virke, kan du sikkert likegreit kjøpe et brukt inst.panel tilhørende 6'er, i stedet for å åpne driten og kjøpe nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nå en annen bil i nærområdet. 318i. Skikkelig original bil med gule blinklys rundt hele. Svartfargen var blass og litt små rust her og der. Tingen var at eier kunne selge bilen ferdig EU-godkjent. Pris: 15k

Bilen hadde forøverig El. Speil, el vinduer og m-ratt. Servo og sentrallås og tåkelys. 1993 mod, km: 223000

Kanalene hadde litt overflaterust. Hvis han klarer å få den eu godkjent i 2år til så er vel det greit. Har jeg denne i 2år.

Råd, tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått sjekket litt forsikring og slikt angående kjøp av BMW. Fant ut at det var ganske stor forskjell mellom 320 og 325. For meg skilte det faktisk 3500 i året.

Har sett litt på en 318IS på nettet. Kan forsåvidt legge ut link til den på finn.no

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30350571

Hva tenker folk? Er kilometerstand noe å tenke på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet en 318IS, 1992 mod, km: 190 000km. Får denne for 30 000.

Bilen er sølvgrå, har soltak, el.speil, el.ruter, servo osv. Bilen er så godt som strøken.

Bilen hadde stått stille siden 2008. Eier har kjørt den avogtil for å holde alt i orden.

Eier skulle få eu-godkjent bilen før salg.

Noe spesielt jeg bør tenke på før jeg kjøper denne? Bortsett fra å sjekke etter rust / klakking / ulyder osv.

Mvh

Thewiz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...