Skulebollen Skrevet September 18, 2011 Share Skrevet September 18, 2011 Hei, lurer på koffor oljelampa lyser gult 20 sek. etter oppstart og så forsvinner den, er rikelig med olje på motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 18, 2011 Share Skrevet September 18, 2011 Defekt oljenivå giver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 18, 2011 Share Skrevet September 18, 2011 Dårlig føler eller feil type olje. Er visst ett vanlig problem på E46. Hva er det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2011 Forfatter Share Skrevet September 18, 2011 Er e46 ja.. Men skal den lyser kun i noken sek. så går den av.. Er Castrol 5-30 olje på bilen så olja er rett;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 18, 2011 Share Skrevet September 18, 2011 Det er nok riktig olje du har på da ja. Denne oljenivåmåleren er et svakt punkt og gir gult varsellys selv om det ikke er noe galt. Slik jeg kjenner til det så er det trygt å kjøre med. Hvis føleren ønskes byttet, anbefaler jeg at den byttes ved et oljeskifte, da all olje må tappes av når denne byttes. Føleren er forholdsvis dyr (1515,- på GS), så jeg ville bare fortsatt med den gamle. Kjenner ikke til om det lar seg gjøre å rense den for å få den til å fungere igjen... Bytte av den er rimelig enkelt, fremgangsmåte finner du her: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=600818 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2011 Forfatter Share Skrevet September 18, 2011 Ok takker. Blir nok berre og kjøyre rundt med føleren sånn som den er da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellsigvald Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 lyser gult til den har bygd opp oljetrykket. heilt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Det høres jo veldig skummelt og rart ut. Det er jo rød lampe som viser dårlig oljetrykk og det skal ihvertfall ikke gå 20 sekunder etter oppstart før den slukker. Det er nok defekt måler ikke noe annet. Oljetrykket skal være på plass senest 5 sekunder etter at motoren begynte å snurre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 lyser gult til den har bygd opp oljetrykket. heilt normalt. Når du tydeligvis ikke har peiling, la være og svar. 1. Lavt trykk er RØD lampe 2. Tar det 20 sek etter oppstart før man har trykk, så er det noe veldig galt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36drift316 Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Def oljenivåføler er helt normalt på disse bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Både madammen og min e46 har dette problemet. Drit i det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Både madammen og min e46 har dette problemet.Drit i det Dama mi har ingen gule lys... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå