joggis Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Veldig gode motorer ja Men har et lite problem her. Bilen vibrerer litt mellom 100-120km/t, har gjort det en stund nå etter jeg la om til sommerhjul. Rister enda mer når jeg bremser ned fra 120 til rundt 80. Bakfelgene ble avbalansert sammtidig som at bakdekkene ble byttet, og balanserte felgene i dag tidlig, før vi skulle ta en tur til Oslo. Men fortsatt så rister det, ikke fullt så mye som før, men fortsatt. Casterstag foringene begynner å bli litt slitt. Ellers så ser det meste bra ut. Noen som idee om hva det kan være? kan det være casterstagforingane? Eller noe annent? Setter stor pris på svar. - Fredrik jeg slet med det samme på min bil, det kan være veldig mye.. alt fra kast i bremseskiver til gående foringer. ville begynnt å sjekke nedrebærekule forran, var det som var galt på min. du kan også måle kast i bremseskiven for å finne ut om det er det som er problemet.
S. Gunstad Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Jeg har det samme på min etter at jeg ga faen i å sette på senterringer... Angrer litt på det nå, men hadde de ikke for hånden i gjerningsøyeblikket. Har nylig kjøpt meg noen nye i metall på GS.
e34bmw535i Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 sliter med det samme, mangla en senterring men når jeg satte den på så ble 50% av ristinga borte.. dekka skal være balangserte også...
larsern6 Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Jeg yttet casterstagforinger, å da ble min utrolig mye bedre mtp ristingen. Prøv det
///FredriK.S Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Tror jeg får gjøre det ja Takk
pinadud Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Jeg hadde det samme problemet.. Også skrudde jeg av hjulene bak, så viste det seg at senterringene stod feil vei. Sjekk dette!
///FredriK.S Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Da er vinterhjulene blitt lagt på, og i morgen venter en grundig vask av sommerfelgene Har også laget en liten delelapp på deler som skal kjøpes inn til Høsten Bland annet, zimmermann bremseskiver, greenstuff klosser, powerflex, nye blinlys foran++ Noen bilder av bilen med vinterhjulene på plass Sommer felgene (ikke vasket)
S. Gunstad Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Blir artig å følge med fremover. Ble ristinga borte med nye andre hjul? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
///FredriK.S Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Har ikke fått testet enda, skal sjekke i morgen. Skal gi feedback på dette
///FredriK.S Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 Mener prisen var 1800kr pr.demper Prøvde bilen i dag, med vinterhjul på. NULL vibrasjoner. Prøvde opp til 140km/t, ingen vibrering. Rister bittelitt i pedalen ved nedbremsing fra 80-50km/t, men mye mindre enn før Sommerfelgene er jo også nå nylig blitt balansert, så det eneste som kan være feilen da er vel senterringene som har stått på? Hørte med Dekkmann i Skien i dag, og de sa det at det fantes 3 forskjellige typer senterringer til BMW. Så det typer vel på at jeg har hatt på feil type xD Tokk også en skinnpleie på setene i dag og vasket sommerfelgene, ble smooth Ferdig vasket litt forskjell
///FredriK.S Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Da har jeg endelig fått lappen, utrolig deilig Skjedde også en ting har om dagen. Hele vinduet på førersiden løsnet. Tok av panelet, og så at den ene feste brakketen som skal være limt fast på ruta orginalt har løsnet. Etter et litt nærmere syn, fant jeg ut at hele vinduheismekanismen er skeiv, og er ikke noe å reparere på. Så må ente bytte alt til nytt, eller finne et som er brukt og i bra stand! Et bilde av hvordan vinduet så ut Sånn ser denne braketten ut, som lå i bunn av døra når jeg tok av panelet
e34bmw535i Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 gratulerer med lappen! Passasjerruta mi er også sånn som på bildet :L
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå