Alpejohn Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 Hallo, Nå har jeg tråla google etter svar, og funnet litt men føler ikke jeg har fått et godt og klart nok svar på mitt spørsmål. Jeg skal kjøpe nye felger snart, 8,5" forran og 10" bak. Impress husker jeg ikke, men det medfølger tüv papir på hjula. De er 18". Er det overhode mulig og få det stempla i vognkortet, når man har tuv papir? Hva er det som må til for og få dette gjennomført? Og hvilken dim kan jeg ha bak? 265/35, eller 275/35? (vil helst unngå dekk strekk) forran er det vel 235/40 som gjelder. I vognkortet og døra mi står det 225/50 eller 55 (husker ikke) - 16". Bør jeg kontakte BT og Bmw eller? Noen som har gjort dette og vet litt om det? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quanto Skrevet September 21, 2011 Share Skrevet September 21, 2011 så lenge rulleomkretsen av hjulet ikke varierer mere enn 5% fra orginal rulleomkrets og at ikke hjulene stikker på utsiden av hjulbuen så får du det godkjent... har kjort dette flere ganger!!! du kan fint bruke 275/35-18 og 235/40-18 disse er innenfor 5% og så lenge felgene er godkjente av tuv så har de ingen grunlag for å ikke godkjenne det.. da er det bare å klage så får du det igjennom til slutt men det skal ikke være vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mcgyver Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Hvis det følger med tuv papir står det og hvilken dekk dim dem er tuv godkjent med, dette er som regel bt nøye på. Forøvrig er det ulik praksiss hos ulike bt hvor "greie" de er med å gjøre på dette punktet. Jeg fikk godkjent breiere dim bak uten tuv, men det var samme dimensjon som m-teck er levert med originalt fra fabrikk. Alt skal gå, spørs bare på personen man treffer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Hei, Takk for oppklarende svar! Mener det sto både 265 og 275 i papiret Eneste problemet da, er om bilen aksepterer så breie hjul, uten og ødlegge dem unormalt fort på innsia Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet September 22, 2011 Share Skrevet September 22, 2011 Jeg kjører med 265/35-18 bak og de slites helt bent og fint etter at hjulstillinga ble tatt grundig. Gå til et verksted som er flinke på hjulstilling så går det nok bra skal du se. (Hos meg var det et Bosh verksted som tok 4-hjulskontrollen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 22, 2011 Forfatter Share Skrevet September 22, 2011 Jeg kjører med 265/35-18 bak og de slites helt bent og fint etter at hjulstillinga ble tatt grundig. Gå til et verksted som er flinke på hjulstilling så går det nok bra skal du se. (Hos meg var det et Bosh verksted som tok 4-hjulskontrollen) Var jo på bmw sist de burde jo vertfall vite det skal prøve en lokal en her som jeg tror skal få det til, veldig grei og he ned og gjøre, han får sjekke å se om der er noe som blr byttes Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå