kårekloak Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Lurer litt på hva som er beste metoden for å få riktig helling på bilen med tanke på at den skal gjennom neste eu-kontroll. Senke sett og kappe et par runder framme..?
ehrnst Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Beklager, men for et idiotisk spørsmål. skal bilen gå igjennom PKK på riktig måte så må du til statensvegvesen og godkjenne et evnt senkesett først. Kappe? kjøp et sett som senker mer du, eller kjør på PKK orginal
Endre Hånde Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Kapping gjør du bare IKKE! Kjøp et skikkelig sett med papirer. Coilovers fungerer greit det, men de og må godkjennes med den høyden du faktisk skal bruke.
///Mysild Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Er bilen senket, og det ikke står i papirene, MÅ du til statens vegvesen og godkjenne det uansett!
kårekloak Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Er bilen senket, og det ikke står i papirene, MÅ du til statens vegvesen og godkjenne det uansett! Ja det vet jeg, og bilen skal senkes! Men! det blir ikke riktig helling bare ved senkesett? Hvordan er det eventuelt å montere senkefjører bare framme, dette blir vel 2er feil på en eu-kontroll?
Endre Hånde Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Hvis du ikke får riktig "stuk" ar du kjøpt feil sett! Bare foran får du ikke godkjent om det ikke er et sett som er tilpasset bakfjærene dine. Skal du ha den så mye lavere foran at du ser klokka fra 1m bak bilen eller? Det var jo kult på 70tallet.. For lav foran, så ser det jo også ut som du konstant bremser.. Du får jo 60/40, 80/60, 40/15, 30/15, 80/80, 60/60, 40/40, 30/30 +++ Og matcher ikke det så kan du justere med gummiputer under fjærene bak, benytte senkeskåler foran eller bare kjøpe coiloverkit.
///Mysild Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 paa en pkk kan de ikke gjoere mer enn a se om bilen er senket... og om det er godkjent... hvor lav, eller hoey har de egentlig ingenting med... min er saa lav at jeg kunne nesten ikke ta bremsetest engang, men gikk glatt igjen kontrollen pga jeg har godkjent senkesett i vognkortet...
kårekloak Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 Takker for detaljerte svar! Noen som har anbefalinger til en 525tds e34 touring? Ikke for lav!
Robin L Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 jeg har fk coilovers. storfornøyd med de!
kårekloak Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 jeg har fk coilovers. storfornøyd med de! De får du kjøpt hvor? Går vel ann å få godkjendt disse helt ned til en viss høyde for så å justere selv etterpå?
Robin L Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 jeg var heldig og fikk det med bilen, men remi berg (rb tuning.no) her innpå selger trur jeg, eller paladereo (han som driver partsandretards.no). send de en pm og hør hva de kan skaffe. min er godkjent til det laveste tuv papirene godkjenner. men fritt fram for å justere enda litt til ja 20mm til å gå på forran og 40mm bak. så kan bli lavt om man vil... bilder ligger i signaturen min er forøvrig fk coilovers på 7 serien min og.
kårekloak Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 jeg var heldig og fikk det med bilen, men remi berg (rb tuning.no) her innpå selger trur jeg, eller paladereo (han som driver partsandretards.no). send de en pm og hør hva de kan skaffe. min er godkjent til det laveste tuv papirene godkjenner. men fritt fram for å justere enda litt til ja 20mm til å gå på forran og 40mm bak. så kan bli lavt om man vil... bilder ligger i signaturen min er forøvrig fk coilovers på 7 serien min og. Okei! Hva med vanlige senkefjører da, noen forslag der? (spør siden det blir en viss prisforskjell fra å kjøpe coilovers)
Robin L Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 hmm. spørs jo hvor lav du vil ha den da? du kan jo titte litt på schmiedmann.no, og hos de nevnte sjappene på hva de har inne. bør vell og skifte til kortere dempere om man skal senke mye. trur de går fort istykker hvis ikke. samt at de er litt stivere. så da blir det kanskje ikke sååå mye dyrere med coilovers til slutt.
kårekloak Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 hmm. spørs jo hvor lav du vil ha den da? du kan jo titte litt på schmiedmann.no, og hos de nevnte sjappene på hva de har inne. bør vell og skifte til kortere dempere om man skal senke mye. trur de går fort istykker hvis ikke. samt at de er litt stivere. så da blir det kanskje ikke sååå mye dyrere med coilovers til slutt. Sitter nye bilstein dempere på bilen, og synes igrunn den bare skulle vært senket litt framme for å fått hjulbuene framme "helt" ned til dekket sånn som bak! På Schiedmann ser jeg de har 45/30 senk, denne kan vel ikke være så værst? Bruke senkeskål på 10mm i tillegg så bør vel det bli bra?
jon///M Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 anbefaler ikke og kappe, du kan da få problemer med pkk, om du blir stoppet i teknisk kan du i værste fall miste kortet og skilt på bilen. blir fort mye dyrere en og kjøpe orntlige saker fra første stund.. ser du skriver du har bilstein dempere på bilen, men du sier ingenting om det er med vanlig høyde eller sprint demperene som da er kortere. du må ha kortere dempere om du skal senke mer en 40mm ellers vil du få problemer med at fjera blir løs når man jekker opp bilen og det blir ikke godkjent. regner med at dette skal på e34en du nevner her.. selv hadde jeg lowtech fjerer 60-40 med bilstein sprint dempere på en 525 jeg hadde tidligere, bak var høyden fin men den kune gjerne vært ned ca 1cm til fremme, dette kan man jo få til med senkeskåler. men det beste er jo coilovers da du kan justere det akkurat slik du selv vil men dette er jo ikke gratis det heller. husk at du kan risikere og måtte space ut felger om du har for brede felger med høyt innpress. dette måtte til på orginal felgene på m5en og på orginal felgene på e46en jeg har montert coilovers på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå