Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette var nyttig informasjon, skal snart til å bytte bremseskiver/klosser, bremseband, bremseskjold, hjullager og begge navene bak, har nylig byttet alt av forstillingsdeler.

Skrevet

En slik "innkjøring" av bremsene gjorde min kompis med sin E39, på min oppfordring etter litt forumtråling. Rattet og bremsepedalen hans hadde begynt å vibrere kort tid etter bremsebytte, og vibrasjonene forsvant etter en serie brå oppbremsinger som beskrevet over...

Skrevet
Casterstag foringer er en MEGET kjent ting som SKAL være i orden før man skifter skiver.

De kan forårsake skeive skiver, eller opplevelsen av det.

Been there, done that!

Dette, det var og et problem på min da jeg kjøpte den (brukt) og forrige eier hadde byttet skiver to ganger på to år. Byttet til Meyle HD casterstag, og det funket ypperlig etterpå. Byttet med det samme til EBC skiver og klosser, funker knall. Hadde også en skikkelig innkjøring, men det var for sikkerhets skyld.

Skrevet

Det er igrunn også viktig og kontrollere hjullagrene, jeg opplevde at mitt høyre hjullager fucka 2 sett med skiver før jeg fant det ut. Tok av skiva, og rulla litt på lageret. Det var ikke totalt ødelagt, men det var en antydning til kast i lageret. Byttet, bilen er strøken! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...