håk Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Kan noen fortelle litt om forskjellen på kompressor og turbo ytelsesmessig og "byggmessig"? Kompressor tåler mer? Turbo er billigere å innstallere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Kan noen fortelle litt om forskjellen på kompressor og turbo ytelsesmessig og "byggmessig"? Kompressor tåler mer? Turbo er billigere å innstallere? Mine erfaringer ettersom jeg har begge deler er at kompressor er lettere men også litt dyrere, ikke mye. (dette kommer jo helt ann på) Kompressor er "enkelt" bolt on system. Kun en reim som driver samt enkel vannkjøling for min del. Man slipper trykkrør osv med twin kompressor, bytter bare innsug da det er en del av kompressoren. Det fungerer knall bra mil etter mil, min kompressor har egen olje, kun byttet denne ellers full gass Turbo er vel litt mer spennende men er ikke like stabilt etter min mening. Det er jo mer ombygging for å få til, delvis ny eksos, grenrør, trykkrør, intercooler, olje tur/retur og som regel et skikkelig sprut... Prisen for dette er det vel ingen grense på men man kan lett komme under kostnaden av en kompressor. For min del har det blitt slik: Kompressor på kosebilen som dama kjører en del Greit med litt skyv på vei til butikken Turbo er det på bilen som skal brukes mest på trackdays og litt artig kjøring på kveldstid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hadde jeg kunnet skru selv hadde jeg gått for en kompressor... Men syns ESS er vel dyrt, desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 KValitet koster... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå