p86 Skrevet September 29, 2011 Share Skrevet September 29, 2011 Bytta bærebruene foran på min 316 e46 (04) modell i går. Rett etter det så begynte plutselig en gul varsellampe midt i dashen og blinke, samt bremsepedalen/ABSn begynte å slå inn. Til slutt lyste denne lampa og et gult utropstegn sammen til jeg stoppa bilen. Samme skjedde i dag, men nå slå jeg av DSC manuelt, og da ga det seg. Kan ikke skjønne at dette har noe med at jeg byttet bruene foran og gjøre, men er jo veldig snodig iom at det skjedde rett i etterkant : / Typisk feil på disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubetito Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 abs sensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav2140 Skrevet Desember 22, 2017 Share Skrevet Desember 22, 2017 Dette skjedde da jeg kjørte hjem fra jobb i dag, bare bilen begynt å humpe noe inn i granskauen som om jeg skulle trødd bremsepedalen opp å ned. kan sies at bilen har nok stått en stund, er bare kjørt 116000 siden 2007. Bilen kjøpte jeg nylig, så er fremdeles garanti, kan sensor feil gjøre at bilen fysisk oppfører seg slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 23, 2017 Share Skrevet Desember 23, 2017 Er dette også en E46? Det symptomet der er vanlig ved sensorfeil på nyere BMW iallefall. Men alt finner du ut med diagnose uansett. Da vet du også eventuelt hvilken sensor, så gjør det først du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Desember 25, 2017 Share Skrevet Desember 25, 2017 On 22.12.2017 at 16.37, Olav2140 skrev: Dette skjedde da jeg kjørte hjem fra jobb i dag, bare bilen begynt å humpe noe inn i granskauen som om jeg skulle trødd bremsepedalen opp å ned. kan sies at bilen har nok stått en stund, er bare kjørt 116000 siden 2007. Bilen kjøpte jeg nylig, så er fremdeles garanti, kan sensor feil gjøre at bilen fysisk oppfører seg slik? Om abs/hjulhastighets-sensoren holder på å gå, kan dsc/antisladd bli lurt og prøve å veie opp for ting som ikke skjer og føre til krøll før den skjønner at sensoren er dårlig. Som Gabz sier, ta ei diagnose på'n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Desember 25, 2017 Share Skrevet Desember 25, 2017 Ossen er rattet? Når du kjører rett frem står det rett? Kan være rattvinkelsensoren som tror du er ute og sladder hele tiden. Er rattet skevt må du få riktig forstiling, og justere rattet rett mao forstiliingskontroll. Vis rattet er rett så ville jeg prøvd og ta strømmen litt slik at. Den husker posisjonen på rattvinkelen. Fortsetter det så ville jeg ha kjørt diagnose i forhold til abs senosorer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå