Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Handlet meg en e61 535d 06mod for lit over en mnd siden. Sliter med en feilkode som kommer opp. Koden er: 45A0 Rail pressure plausibility delivery controlled. Ved litt mer undersøkelse så har jeg funnet ut at det for høyt "rail" trykk. Dette gir med redusert motorkraft.

Denne kommer som regel opp ved litt brutal kickdown hvor antispinn også blinker. Har skjedd to ganger ved girskifte med flat pedal fra 3. til 4. gir. Feilmeldingen forsvinner fra idriven når bilen stoppes og startes igjen.

Det jeg vet er at bilen er chippet (har kjørt den i benk 328hk, 650nm), men vet ikke hvilken programvare som står i den. Kan det være at ecu`en ikke vet at diesel trykket er justert opp?

Noen som har hatt erfaring med denne feilkoden på chippede diesler? Evt hva har dere funnet ut?

Vurderer å skifte til et nytt tuning program. Kanskje det vil løse problemet?. Forslag?

Mye spørsmål her, men håper noen kloke hoder kan komme med innspill :)

Forøvrig min første BMW, og er veldig fornøyd bortsett fra denne feilkoden.

Skrevet
Er det boks eller omprogrammering som er gjort?

Er omprogramering tror eg. Hvor isåfall hvor blir boksen koblet til? Diagnose kontakten? Er hvertfall ikke noe koblet på den. Når jeg benket bilen så mente de det var bra programvare sett utifra effekt kurve + ingen svartrøyk fra eksos.

Er jo ikke sikkert det er programvaren det er noe gale med, men er det som slår meg først.

Skrevet

Er litt på tynn is ang. effektboksene, men tror den ville manipulert signalet på dieseltrykkssensoren på din, så et sted rundt fuel railen eller noe.

Du kan jo vurdere Bluefin, så kan du reprogrammere og sette bilen tilbake til originalstand igjen etterpå selv, men spørs om du ikke må til BMW først for å få lagt inn originalprogramvare - siden Bluefin bruker den programvaren du har, sender den til England for modifisering og så legger du den inn igjen. Bluefin-enheten inneholder da både originalsoftware og modifisert software. Det kan du jo alltids maile de om og høre hva de sier. Det er Superchip som leverer Bluefin - så de har peiling. Er vel kanskje verdens største tuningfirma. Den koster 5k ferdig levert på døra inkludert moms.

Skrevet

Skulle egentlig oppdatere all SW i bilen og deretter legge over BSR PPC, men vil benke den først og iom det så greit ut så ble all SW utenom ecu oppdatert, men er kanskje lurt å sette den tilbake til std og prøve det en stund å se om problemet forsvinner for så å tune på nytt.

Brukte Rune Helleland på Klepp (www.e39.no) til SW update, de tar 1500,- for full oppdatering, så det koster ikke all verden med en oppdatering.

Hvilke erfaringer har folk med BSR, ESS, Bluefin osv til BMW`s turbo diesler?

Skrevet

Er det ikke stort sett samme greiene alt sammen så lenge det heter omprogrammering og ikke er boks..? ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil, så bruker Rune Helleland også Superchips. Altså får du det samme i en Bluefin-enhet, og mulighet til å sette bilen tilbake til original stand helt selv... ;)

Skrevet
Er det ikke stort sett samme greiene alt sammen så lenge det heter omprogrammering og ikke er boks..? ;)

Hvis jeg ikke tar helt feil, så bruker Rune Helleland også Superchips. Altså får du det samme i en Bluefin-enhet, og mulighet til å sette bilen tilbake til original stand helt selv... ;)

De er vel dyktige de fleste. Ser litt på de engelske tuning firmaene også bl.a DMS, evolve og e-maps. Rune Helleland er forhandler av BSR, men mulig de bruker supechips også.

Skrevet

BSR gir feil melding. Engine Fault, mister da alt av motor kraft, og må slå av og på tenningen for å få den opp igjen.

Kjenner til 7 stk som har BSR, inkludert meg selv. Alle får denne meldingen ved hard/brutal kjøring.

BSR support skylder bare på bilene. Ingen hjelp å få. Tydlig at BSR sliter med software.

Skrevet

rail press plaus er det som skjer når tuneren ber om mer trykk enn den greier å opprettholde på så stor innsp mengde. Dette er om trykket er lavere enn forespurt.

Dersom det er høyere enn forespurt har han oversett noen av rail press begrenserne. Siste alternativ er at han har bedt om nesten like mye trykk som begrenseren ligger på, og variasjoner i trykk (fort opptil 50bar på fult øs) gjør at den treffer begrenseren.

edit: dersom trykket er lavere enn forespurt kan dette også skyldes feks stor indre lekkasje i dyser. Det må ikke være soft feil, selv om det ser slik ut.

Skrevet

Da blir det ikke BSR hvertfall. Heller litt mot å installere orginal software for å prøve litt å se om feilmeldingen dukker opp da, gjør den det må jeg prøve å lokalisere hva som er årsaken. Går det knirkefritt så heller jeg mot å bestille Evolve sin switch modul. Virker som mange engelskmenn er veldig fornøyd med deres tuning program.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...