hsd Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Er jo ikke noe hokkuspokkus å bende rør selv heller da. Det jeg går utifra er minuset med koed sitt sett, er at det legger røra slik dem ligger originalt. Altså over tanken, isteden for rundt. Er dem nye, så er dem jo nye da, men er noe rot å skifte dem for eventuelt seinere eiere. Klart da må det jo klamrest etc, så om du faktisk sparer noe er jeg usikker på Tror egentlig det er hipp, som happ dersom tilleget hos koed rettferdiggjør at du slipper å lage koner etc selv. Kobberrør, er jo bare kobberrør uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Jeg la mine rundt tanken... MYE lettere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 Jeg la mine rundt tanken... MYE lettere Forrige eier gjorde det hos meg, men han hadde "klamra" med tech7 så måtte uansett ordne på dem. Dog, dem hadde vart i 20 år, så om kobberrøra varer i 20 år til er det nok akkurat det samme hva man gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 SMART!! Jeg har brukt metallstrips på plasser, ellers så fikk jeg surret det fast andre steder Bla over håndbrekksvaierene pga det var litt langt ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet August 19, 2012 Forfatter Share Skrevet August 19, 2012 Jeg kan vel oppdatere denne tråden litt, for de som fortsatt gidder å følge med Det skjer pent lite med bilen for tiden, men jeg har satt meg opp en liste over hva som skal fikses: - Bytte bremserør bak, begge sider - Bytte diverse brekkdeler, blant annet waiere, sko - Ny frontrute - Ny ABS sensor , h.f - Ny lambdasonde Ellers føler jeg bilen er akkurat slik jeg vil ha den akkurat nå. Så utseendemessig er den egentlig ferdig. Jeg har også funnet en vinterlagringsplass til bilen, så den skal stå å kose seg i en varm, låst og bevoktet parkeringsgarasje i vinter (hvis den ikke blir solgt ) Jeg har faktisk fått bud fra flere her på forumet, så det kan hende den går. Tok noen bilder i dag: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet August 24, 2012 Forfatter Share Skrevet August 24, 2012 Da er bremserør og diverse håndbrekkdeler på vei fra koed Blir byttet i løpet av neste uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet August 26, 2012 Forfatter Share Skrevet August 26, 2012 Da er bremserør, brekkklaver og wire mottatt. Det skal bli deilig å få den EU godkjent i et par år til. Jeg har begynt å pusse på stjernene, da mange av de hadde riper og merker. Skal pusses og lakkeres opp. Noen bilder: Sykt mye bremsestøv på baksidene av stjernene, så vasket og skrubbet litt Slik står bilen for øyeblikket. Looken uten stjerner har vokst litt på meg Ingen som følger med i denne tråden lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet August 26, 2012 Share Skrevet August 26, 2012 Joda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet August 27, 2012 Share Skrevet August 27, 2012 blir det samme farge på dekslene eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Fått bytta ut delene? Hvordan var det å bytte ut vaier osv til brekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 blir det samme farge på dekslene eller? Blir vanlig sølvlakk ja. Fått bytta ut delene? Hvordan var det å bytte ut vaier osv til brekket? Nja, har vært veldig opptatt i det siste. Ble jo stoppet i teknisk for 1 mnd siden, så har jobbet med å få tak i deler som skal utbedre denne. Nå har jeg hentet meg noen 16" E90 felger med sommerdekk, samt at jeg har fått noen deler fra GS. Blant annet ny blinklysholder og lamin X sotefilm. Har også justert opp bilen 4 cm rundt baut Ser helt forjævlig ut, men greit med justerbart. Kommer noen nye bilder til helga. Skal ut med hjelpefjær og justeringskoppen bak Så blir det å bytte bremserør og brekk. Må få ordnet dette denne mnd. Har ikke giddet å oppdatere så veldig, da det er lite aktivitet og respons ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Nokså enkel jobb å bytte vaier til brekket! Tok mye kortere tid enn jeg forventet når jeg gjorde det, eneste kjipe var å fikle til de forbanna bremseskoene til brekket... BMW burde virkelig hatt en bedre løsning på det der hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Ja, jeg skal jo bytte både brekksko, waier og alle de fjærene inne i navet. Vurderer å bytte hjullager når jeg først har av hele bremsesystemet bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik89 Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Er ikke mye som skjer hos meg heller, men jeg burde få bytta brekk vaier og kanskje no mer før vinteren og eu kontrollen kommer :/ Er bare ikke så mye til overs til bilen når man bor borte og er student..tenker da pengemessig og fritid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Planen forløpig med min er å godkjenne i forhold til mangelappen, så skal den eu godkjennes innen denne mnd. Så skal skiltene leveres. Den skal stå tørt og godt inne i vinter Prøvde forresten med gule blinkers foran Erik, vet ikke om jeg syns det var like fett som på bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå