Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?

Thewiz
 Share

Anbefalte innlegg

Er jo ikke noe hokkuspokkus å bende rør selv heller da.

Det jeg går utifra er minuset med koed sitt sett, er at det legger røra slik dem ligger originalt. Altså over tanken, isteden for rundt. Er dem nye, så er dem jo nye da, men er noe rot å skifte dem for eventuelt seinere eiere. Klart da må det jo klamrest etc, så om du faktisk sparer noe er jeg usikker på :P Tror egentlig det er hipp, som happ dersom tilleget hos koed rettferdiggjør at du slipper å lage koner etc selv. Kobberrør, er jo bare kobberrør uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la mine rundt tanken... MYE lettere :-)

Forrige eier gjorde det hos meg, men han hadde "klamra" med tech7 :oops: så måtte uansett ordne på dem.

Dog, dem hadde vart i 20 år, så om kobberrøra varer i 20 år til er det nok akkurat det samme hva man gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg kan vel oppdatere denne tråden litt, for de som fortsatt gidder å følge med :lol: Det skjer pent lite med bilen for tiden, men jeg har satt meg opp en liste over hva som skal fikses:

- Bytte bremserør bak, begge sider

- Bytte diverse brekkdeler, blant annet waiere, sko

- Ny frontrute

- Ny ABS sensor , h.f

- Ny lambdasonde

Ellers føler jeg bilen er akkurat slik jeg vil ha den akkurat nå. Så utseendemessig er den egentlig ferdig. Jeg har også funnet en vinterlagringsplass til bilen, så den skal stå å kose seg i en varm, låst og bevoktet parkeringsgarasje i vinter (hvis den ikke blir solgt ;) ) Jeg har faktisk fått bud fra flere her på forumet, så det kan hende den går.

Tok noen bilder i dag:

f2id4.jpg

23r01s9.jpg

2zducfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bremserør, brekkklaver og wire mottatt. Det skal bli deilig å få den EU godkjent i et par år til. Jeg har begynt å pusse på stjernene, da mange av de hadde riper og merker. Skal pusses og lakkeres opp.

Noen bilder:

w14uba.jpg

ezocnc.jpg

Sykt mye bremsestøv på baksidene av stjernene, så vasket og skrubbet litt :)

2mqvsiv.jpg

Slik står bilen for øyeblikket. Looken uten stjerner har vokst litt på meg :)

Ingen som følger med i denne tråden lenger? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
blir det samme farge på dekslene eller?

Blir vanlig sølvlakk ja. :)

Fått bytta ut delene? :)

Hvordan var det å bytte ut vaier osv til brekket? :)

Nja, har vært veldig opptatt i det siste. Ble jo stoppet i teknisk for 1 mnd siden, så har jobbet med å få tak i deler som skal utbedre denne. Nå har jeg hentet meg noen 16" E90 felger med sommerdekk, samt at jeg har fått noen deler fra GS. Blant annet ny blinklysholder og lamin X sotefilm. Har også justert opp bilen 4 cm rundt baut :( Ser helt forjævlig ut, men greit med justerbart. :)

Kommer noen nye bilder til helga. Skal ut med hjelpefjær og justeringskoppen bak :)

Så blir det å bytte bremserør og brekk. Må få ordnet dette denne mnd.

Har ikke giddet å oppdatere så veldig, da det er lite aktivitet og respons ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye som skjer hos meg heller, men jeg burde få bytta brekk vaier og kanskje no mer før vinteren og eu kontrollen kommer :/

Er bare ikke så mye til overs til bilen når man bor borte og er student..tenker da pengemessig og fritid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen forløpig med min er å godkjenne i forhold til mangelappen, så skal den eu godkjennes innen denne mnd. Så skal skiltene leveres. Den skal stå tørt og godt inne i vinter :)

Prøvde forresten med gule blinkers foran Erik, vet ikke om jeg syns det var like fett som på bilder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...