Marius321 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Hei. Fikk nye lykter av bavaria i forrige uke, da mine gamle hadde kondens i markeringslysene. Etter 1 dags bruk av bilen med nye lyktene, oppdaget jeg dog i lyktene, tok et par min før det ble borte igjen. !!!! Bilde ble tatt litt forsent, så store deler av dogget har gått bort, og er knipset med iphone, så ikke den råeste kvaliteten !!!! Oppdaget senest i går kveld, at over halve lykten var dekket av dog... Er det noen som har vært borti dette før, er det noe jeg burde klage på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spaix Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 drill ett lite hull i i lykta (bak selfølgelig) etter jeg gjorde det så slipper det inn litt luft å slipper dog. gjorde værtfall jeg, men ikke drill på toppen da, for da renner det bare inn vann hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Ja søk på forumet før du poster ny tråd, dette er kjent problem. Jeg plasserte silica gel poser i lyktene, duggen kom aldri tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Dugg...ikke dog.. silica gelposer?! tenker du slike små som kommer i skoesker? Hvor plasserer du dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius321 Skrevet September 30, 2011 Forfatter Share Skrevet September 30, 2011 yeah! Synd de ikke får fikset det hvis det er kjent problem, lyktene er jo splitter nye, så er jo ikke noe som burde ha skjedd men silica gel poser, hørtes ut som noe jeg kan prøve i hvertfall, hvor la du dem? en eller flere per lykt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Slet med det selv, men ikke nå lenger etter jeg kjøpte en pakke med 50stk 5g Silica Gel på Ebay og plaserte inni lyktene hver lykt har 5 poser. Det dugger kanskje/sjelden gang litt når en høytrykkspyler, men det blir fort sugd vekk av posene Ett par minutter så vekke. Søk på ebay.com på selica gel. Over hode ikke tungvindt, alt gjøres med hender no tools needed. Jo de må byttes, men når det ligger 5 poser i en lykt så holder det grådig lenge, merker nå de må byttes ved at dugger ikke forsvinner. Jeg plasserte til sammne ti poser i april og nå merkerker jeg at de må byttes p.g.a at duggen forsvinner mye saktere enn før. På E60 så er det ett sku lokk som åpnes når ae og langlys pæren skal skiftes. Der plaserer jeg posene rundt inni bak reflektor og litt avstand fra langlyspæren da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 30, 2011 Share Skrevet September 30, 2011 Dugg...ikke dog.. silica gelposer?! tenker du slike små som kommer i skoesker? Hvor plasserer du dem? ja, men de i sko esker er forliten har prøvd de. Kjøp 5gram eller mer. Det duger så hånd i hanske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 tar du bilde av hvor du har plassert dine poser? Titta nedi lykta igår...var EKSTREMT lite plass der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Slik er de plassert: quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 aaaah....nice....me like and me try! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hvordan fikk du byttet ut lyktene dine uten for mye krangling ? Jeg fikk ikke byttet mine,selvom bilen forsatt har garanti. De mente dette var / er vanlig og ikke noe nye lykter kan fikse. Tydeligvis kommer det dugg uansett hvor nye lyktene er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius321 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2012 De hadde egentlig ikke noe valg, jeg ble lovet av selger at kondensen i markerinslysene skulle bli borte når bilen begynte å bli brukt. 2 uker i tyskland med varmt klima, skjedde ingenting, så dro jeg tilbake og sa jeg skulle ha nye.. De prøvde først å tørke de, siden sjefen nektet å bytte de uten videre, men tilslutt så fikk jeg bare nye, vet ikke hva som skjedde egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Jeg har dette i (hvite) blinklys foran. Er det det dere kaller for markeringslys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 20, 2012 Share Skrevet Februar 20, 2012 Markeringslys er den orange LED stripen på siden:) Også kalt for øyenbryn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Mars 31, 2012 Share Skrevet Mars 31, 2012 Jeg har mye kondens/vann i øyebrynene på min. Hva kan jeg gjøre? bilen er en 05mod. så noen garanti har jeg vel ikke? Har vært kondens der jævli lenge virker det som, begynt komme sorte flekker inni øyebrynet. Men ellers i lykta er det ikke en dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå