Kjexx Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Jada. Da har jeg fått bytta toppakning på bimmern, har helt på ett par liter vann osv.. Men hvordan lufter man denne motoren? Vet jeg skrur opp den lille skruen ved siden av radiatorlokket... Men hvordan gjør man denne prosessen fra a til å? Slik at det blir gjort riktig? Takker for svar...
Yngvejos Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Luft litt på skruen til det slutter å boble, fyll tanken til randen og kjør deg en tur. M50en er mer eller mindre selvluftende.
spaix Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 eller fyll på masse vann, skru av lille skruen oppå radiatore, å jekk den opp i tryne, å ligg på rundt 1500-2000 rpm, til det slutter å komme bobler
Kjexx Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Hmm, skal prøve det der ja.. Fylte vann og kjørte en tur men det dampet som helvete ut av skruehullet og motor tempen gikk opp... Blir ikke klok på den der motoren...
spaix Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hmm, skal prøve det der ja.. Fylte vann og kjørte en tur men det dampet som helvete ut av skruehullet og motor tempen gikk opp... Blir ikke klok på den der motoren... hvis du bare prøver akkurat det jeg sa.. så skal det funker veldig bra. gjorde dette i går, å det funket veldig bra
Kjexx Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Hvor setter du jekken da? Om du skal jekke den opp i front..
spaix Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Hvor setter du jekken da? Om du skal jekke den opp i front.. nå husker jeg ikke hva det staget heter, men det staget som er bak stab staget, som motor festene sitter i
hao Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Helt grei måte spaix beskriver. Kan godt sette den litt i motbakke som han nevner for det hender at lufta ikke kommer helt til lufteskruen. La den bare stå å gå til det slutter å boble eller minke kjøleveske. Yngvejos. Du må bare ha drømt om at denne er selvluftende
Odd-M Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Før du starter så løsne lufteskruen og fyll opp ekspansjonstanken. La det stå til det kommer vann ut av lufteskruen. Steng lufteskrue og ekspansjonstak, start motoren. Åpne lufteskruen og la den gå på tomgang en stund til det kommer ren væske uten luft ut av lufteskruen. Steng så lufteskruen, fyll opp ekspansjontank og du er ferdig. Dette er standard lufteprosedyre på alt av motorer og har fungert 100% for min del også på M50. Folk her på forumet har mye rart for seg med bruk av jekker, motbakker, 1,5-liters flaske stikkende i ekspansjonstank osv. Tror dere virkelig BMW har konstruert motoren og bilen slik at den må luftes med snuten i været og flasketut i ekspansjonstaken?
spruddel Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Interessant tråd. Blir muligens 520i med denne motoren på meg snart, og den jeg har sett på sleit med mulig luft i systemet, for han mente det var vanskelig å lufte disse. Kjekt triks å parkere i motbakke, jekke litt opp for å få luften frem til ekspansjonstanken
spaix Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Før du starter så løsne lufteskruen og fyll opp ekspansjonstanken. La det stå til det kommer vann ut av lufteskruen. Steng lufteskrue og ekspansjonstak, start motoren. Åpne lufteskruen og la den gå på tomgang en stund til det kommer ren væske uten luft ut av lufteskruen. Steng så lufteskruen, fyll opp ekspansjontank og du er ferdig. Dette er standard lufteprosedyre på alt av motorer og har fungert 100% for min del også på M50.Folk her på forumet har mye rart for seg med bruk av jekker, motbakker, 1,5-liters flaske stikkende i ekspansjonstank osv. Tror dere virkelig BMW har konstruert motoren og bilen slik at den må luftes med snuten i været og flasketut i ekspansjonstaken? er mye lettere å lufte den med jekk, da det kan vær luft lemmer lenger bak i motoren som ''siter'' fast, å luft stiger altid opp.
Kjexx Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Det er forsåvidt også lurt. Kjører den opp en skråning og gjør som dere sier, så ser vi i morgen.
Odd-M Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Du løfter lufteskruen lengre opp ja, men er du sikker på at du ikke lager nye luftlommer ved å sette den helt ut av stilling? Ikke vet jeg, men BMW har garantert ikke konstruert bilen slik at det skal være nødvendig. Prøv heller å gjør det skikkelig med en gang.
Kjexx Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Bare kaos.. Hehe. Nesten ferdig. Den er ferdig og men det har jeg ikke bilde av enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå