Bimmer-1 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Hei. Noen som har hatt samme problem eller kjenner til problemet, der bilen rister godt når den står på tomgang? Vet at Diesel skal riste litt men ikke så mye, motorfestene skal være i orden, men har fått høre fra et verksted om at den ene foringen på stabstaget har gått, kan det ha noe med ristingen å gjøre?
E34Stvg Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Hadde det engang på vår 330xd. Etter mye styr så fant vi til slutt ut at det var et såkalt motorfeste til girkassen som var defekt. Vet ikke hvorfor det heter motorfeste, men var uansett en gummiforing som var vanskelig å se.
Otis Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Ikke uvanlig at motorfestene er helt mosa etter 200000 km evt. mer. Pa min 520d var alle mos, etter ca 240000km og de 2 store i motorrommet ble skiftet samtidig som de 2 under girkasse ble skiftet. Bilen var ikke til å kjenne igjen etterpå.
gullsakar Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Ikke uvanlig at motorfestene er helt mosa etter 200000 km evt. mer.Pa min 520d var alle mos, etter ca 240000km og de 2 store i motorrommet ble skiftet samtidig som de 2 under girkasse ble skiftet. Bilen var ikke til å kjenne igjen etterpå. av ren nysgjerrighet hvor mye punga du ut for den jobben hvis du husker...?
Odd-M Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Relativt enkelt å bytte motorfestene selv. Du trenger bare noe til å løfte opp motoren, f.eks talje i taket eller elefantjekk. Bytta på min forrige E39 og det var max en times jobb. Festene til girkassen bør være greie å bytte med god jekk under til å løfte opp kassen. En gjenganger med vibrasjoner på M47 er vel den gummisaken/vibrasjonsdemperen fremme på motoren? Husker ikke eksakt men det har vært endel tråder her på forumet vedrørende dette.
Otis Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Det er som Odd-M sier, som vanlig... Jeg betalte vel rundt 5000,- mener jeg for arbeid og deler for de 2 store og de 2 små under girkassen. Trodde at det var vanskelig så jeg orket ikke å begynne selv, men i ettertid så ser jo at det egentlig var rimelig kurant. Men det var meget godt å få det skiftet.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Er easypeasy å skifte motorfeste på 320d. Jeg gjorde det på min bil mens den stod på bukk for bytte av diverse krims krams. Jeg brukte bare en jekk som jeg hadde en stor treklosse på for å komme til. Så jekket jeg bare direkte på motorfestet så nærme motoren som mulig. Brukte 10 min på å bytte dem.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Takker alle for svar. Skal få undersøkt dette nærmere, det er irriterende, når du står i lyskrysset eller bare du står på tomgang så er det bedre å slå av bilen enn å la den stå og vibrere, setene og alt inne i bilen lager lyder..
venture2076 Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Tror ikke det er lurt å vente for lenge. Den skal ha motstand når den går på tomgang, hvis den får slenge seg rundt som den vil, så er det neppe bra.
Stormracer Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Jeg har samme problem med vibrasjoner i min m47 som du beskriver. Tenkte å bytte motorfester nå snart. Kikket litt på forumet her og da fant jeg en tråd om dette. Det er vist litt knot å komme til mutteren til motorfestet på passasjersiden. Du kan jo ta en kikk på tråden : viewtopic.php?f=1&t=158196&hilit=m47 BMW 2002 Fredrik: har du en lettere løsning på å løsne mutteren enn det som er beskrevet i den tråden hadde det vært fint =) Fint om du kommer med en tilbakemelding på om vibrasjonen gir seg etter du har byttet motorfestene =)
Otis Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Ikke noe å tenke mht motorfestene. Er bilen gått mer enn 150000-170000km så er det mest sannsynlig rimelig slitt. Mine må ha vært helt mosa, for bilen var ikke til å kjenne igjen.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 9, 2011 Skrevet November 9, 2011 Jeg har samme problem med vibrasjoner i min m47 som du beskriver. Tenkte å bytte motorfester nå snart. Kikket litt på forumet her og da fant jeg en tråd om dette. Det er vist litt knot å komme til mutteren til motorfestet på passasjersiden. Du kan jo ta en kikk på tråden :http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... &hilit=m47 BMW 2002 Fredrik: har du en lettere løsning på å løsne mutteren enn det som er beskrevet i den tråden hadde det vært fint =) Fint om du kommer med en tilbakemelding på om vibrasjonen gir seg etter du har byttet motorfestene =) Anbefales å ta av det øverste dekslet samt "snorkelen" som går til luftfilteret. Det gjør du på 2 min. Etter det kommer du til mutterne ved å bruke forlenger på skralla samt ei god hodelykt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå