Bimmer-1 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Noen som vet hvor man i Oslo / Akershus / Buskerud kan få skiftet turbo på en 320D 2002 mod for en rimelig penge?
2000Touring Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 For å spore av tråden med en gang - Om du ikke er helt trehendt så klarer du fint å bytte turbo selv, det er kun skruing, og ikke noe særlig mye eller vanskelig heller. Men om du absolutt ikke kan/vil/har evne til å gjøre det selv, er det vel bare å tak i første og beste verksted du kjenner til i nærheten - og spørre etter pris. Og syntes du det verkstedet tar for mye så tar du kontakt med neste verksted i nærheten...
JE Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Som 2000 touring skriver så er det ganske enkelt å gjøre sjøl. BMW TIS - 11 65 020 Removing and installing or replacing exhaust turbocharger
2000Touring Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 En annen sak er at du sier ikke hvorfor du skal bytte turbo. Lite lurt å sette på en ny turbo uten å finne ut hvorfor den eksisterende har havarert(om det er det den har). Om du har fått olje i intercooler og slanger må dette vaskes bort/fjernes før man setter i ny turbo, da det kan føre til at motoren går på olja som er i røra/intercooler og kan føre til overrus og motorhavari.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Jeg hadde den inn på et verksted som konstaterte om at det lekkerolje fra turboen, den har ennå ikke havarert men er ikke langt unna sa de, litt kjipt da jeg ikke kan dra på lengre turer med bilen med tanke på at den harvarerer når man minst venter det. Det ryker ikke noe spes ut av potta heller..
Bimmer-1 Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Nei. Jeg spurte heller ikke. De sa bare at jeg må holde et øye med olje, og fylle på hvis det trengs også må jeg se om bilen ryker ut av potta noe uvanlig.. de sa i og med at det lekker olje fra Turboen så er det mest sannsynlig på at den ryker snart..
Kjennern Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Ta kontakt med Turbo Service på Høvik. De overhaler/selger brukte og nye turboer.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Bytta oljeåndingsfilter i det siste? Jeg har akkurat kjøpt bilen, heter det oljeåndingsfilter? Hvor sitter den på bilen?
Bimmer-1 Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Ta kontakt med Turbo Service på Høvik. De overhaler/selger brukte og nye turboer. Har gjort det, de sier at BMW ikke lager reservedeler for turbo og at de kun selger nye. Noe jeg finner veldig rart i og med at mange andre overhaler akkurat den type turbo`er..
S.E Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 11438 kr hos turboservice høvik+ ev frakt. 3200 kr på ebay fraktet til sverige . Min kommer til uka Er ganske mye å spare på å kjøpe i Tyskland! http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=turb ... 86.c0.m359
Bimmer-1 Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 11438 kr hos turboservice høvik+ ev frakt.3200 kr på ebay fraktet til sverige . Min kommer til uka Er ganske mye å spare på å kjøpe i Tyskland! http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=turb ... 86.c0.m359 Fraktet til Sverige? Hvorfor ikke til Norge? (regner med at du bor i Norge)
S.E Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Slipper mva og toll Sendes til en bekjent der som tar den med til meg Spare der men kan så jeg kan kjøpe mere gøy til bilen.
Bimmer-1 Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 Men er det mye i toll og mva for det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå