Gå til innhold

Bytting av Turbo E46 2002 noen som vet hvor det er rimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mva er 25 % toll vet jeg ikke men når det ikke tar noe lengre tid å så er det jo greit å spare litt synes jeg.

Bil koster nokk uansett synes jeg

Skrevet

vnt turbo til 3200 (4k med moms) høres skummelt billig ut spør du meg.. den er nok ikke ny, og da får du håpe at de som har overhalt den har gjort en god jobb med det riktig utstyret.

Skrevet

Kikka over en del av annonsene på ebay.de, og det ser ut til at en del av de turboene som ligger til salgs der er china varer..

Blir spennede å se hvis noen kjøper en slik, hva levetia blir...

Skrevet
vnt turbo til 3200 (4k med moms) høres skummelt billig ut spør du meg.. den er nok ikke ny, og da får du håpe at de som har overhalt den har gjort en god jobb med det riktig utstyret.

Mulig du vet dette, da turboen min tok kvelden og jeg forhørte meg rundt - fikk jeg beskjed om at VNT-turboer ikke overhales. Dvs man alltid får ny.

mva er 25 % toll vet jeg ikke men når det ikke tar noe lengre tid å så er det jo greit å spare litt synes jeg.

Bil koster nokk uansett synes jeg

Er ikke toll på bilvarer inn til Norge, kun varens kostnad+ frakt+moms+ evt gebyr til posten(eller andre) som tar seg av utlegget for mva.

Skrevet

Hva hadde egentlig vært bedre, å kjøpe en overhalt (som ikke bruker orignaldeler selv om det er GARRETT) eller å kjøpe en brukt som har gått ca 30000? Til omtrent samme pris..

Skrevet
Kikka over en del av annonsene på ebay.de, og det ser ut til at en del av de turboene som ligger til salgs der er china varer..

Blir spennede å se hvis noen kjøper en slik, hva levetia blir...

Ja, hva er det som ikke er "made in China" idag? Det er kanskje latterlig men nesten alt produseres i Kina idag.. Uansett, jeg vet at BMW ikke lager noen rep sett for turboer, slik at de som er overhalte er nok overhalt med uoriginale deler, men på en annen side så får man jo 12 måneders garanti og i tillegg hvis man leverer sin gamle til de så får man 100 pund i retur..

Har hørt at så lenge det er Garrett så skal det ikke være noe problem, men jeg er litt skeptisk til alt som ikke er originalt innen bildeler spesiellt når det er snakk om motordeler..

Skrevet

for å klargjøre et par ting:

Garrett har ikke godkjent at vnt turboer skal overhales, dette pga følsomheten disse har for korrekt justering av VNT. Det finnes dog noen få større leverandører med "flow benk" eller hva det kalles som kan overhale disse.

Ellers er det jo som gamle turboer mtp avbalansering.

En garrett turbo er ikke lagd i kina, ei heller de "dyrere" overhalte. De billige turboene er enten lagd i kina (kopier) evt ovheralt av slike selskaper, evt med "kina rep sett".

bimmer-1: bmw lager naturligvis ikke turboer selv, selv om du får kjøpt dem på org delenummer der. De aller fleste er garret, og noen er mhi.

Skrevet

Men det firmaet som heter "Nerings" nede i latvia et eller annet sted, (det er disse fra UK som er på Ebay som selger for Nerings) ser ut som de er ganske oppegående.

Jeg er veldig skeptisk på hvor lenge en sånn vil vare, kontra en brukt som har gått 30 000 km??

Skrevet

Stod i annonsen at det var ny org bmw turbo med riktig delenr i org eske.

Han hadde over 8000 salg og 99% fornøyde kunder så da håper jeg at jeg ikke blir med i de 1% .

Får se i løpet av uka .

Skrevet

Han hadde over 8000 salg og 99% fornøyde kunder så da håper jeg at jeg ikke blir med i de 1% .

Får se i løpet av uka .

Hvem mener du? Link?

Skrevet

Får se i løpet av uka .

Hvis du mener den du allerede har lagt ut link på denne tråden så er det feil, jeg har tatt kontakt med de og det er en overhalt Turbo med uoriginale deler..

Skrevet

Nei var et annet sted . Ser ut som annonsen er borte så nå ble jeg litt usikker.

Men finner vel ut mer når jeg får den.

Får håpe det ikke er noe dritt jeg får

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...