Gå til innhold

Valg av brukt kjøp BMW ?? E39 E46 ? ?

Hansove
 Share

Anbefalte innlegg

Har du sammenlignet dem?

Har du?... Jada, jeg har kjørt begge modellene og jeg har også satt meg litt inn i hvorfor E39 M5 ikke helt lever opp til forventningene. Men bevares... streetcred får man sikkert mange steder så det holder med modellen og 400 HK er uten tvil temmelig imponerende den dag idag. Det er bare ikke helt dette jeg fokuserer på i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nok prøvd begge bilene jeg også! Og jeg fant M5 bedre enn m3 :) Men det er MIN objektive mening! Men det er ikke det jeg fokuserer på i dette svaret.

Fint nok, men hva mener så du med at E39 M5 er bedre enn E46 M3? Hvordan er den bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi min objektive mening er at jeg føler at e39 er BEDRE på alle måter enn en e46... Men som sagt, har ingen grafer og linker å vise til...

Du mener med andre ord at E39 er bedre enn E46... uansett hva vi spesifikt diskuterer. Jeg vil mene at dette kanskje er litt vel kategorisk (spesielt med tanke på vekten og styregeometrien på V8 modellene), men det er din sak.

E46 M3 er iallefall av BMW målt til å være hurtigst 0-100 Km/t (5,2 vs. 5,3 sekunder), hurtigere på en 1/4 mile (13,4 vs. 14,1 sekunder), hurtigere på en stående kilometer (23,7 sekunder vs. 24,2 sekunder) og hurtigere rundt Nürburgring Nordschleife (8:22 vs. 8:28 minutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig i denne sammenhengen er det å vite at monsteret Porsche Panamera Turbo S klarer 0-100 Km/t på 3,8 sekunder, en 1/4 mile på 11,7 sekunder, en stående kilometer 21,5 sekunder og Nürburgring Nordschleife på 7:57 minutter.

E46 M3 CSL klarte Nordschleife på 7:50, E92 M3 klarer runden på 8:05 og E60 M5 klarer runden på 8:13... så dette forteller litt om nivået og hva som har skjedd på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de andre sporer av og diskuterer M biler for jeg komme med erfaring

Er nå på min 2 E39 og er veldig fornøyd, meget gode på langkjøring,med dobble ruter er det stille og fint å cruise på tur i en e39.

Vil si at e39 føles noe tung på vestlandsveier, en e46 320d med 150 hk føles feks mye mer sportslig og oppfordrer mer til sportslig (sving) kjøring. bilene jeg har og har kjørt har alle hatt msport understell

Personlig mener jeg også at idag får du mye mer bil for pengene i e39 ettersom feks en 320d msport feks ligger veldig høyt i pris ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg også at idag får du mye mer bil for pengene i e39 ettersom feks en 320d msport feks ligger veldig høyt i pris ennå....

Det er jeg helt enig i og det er absolutt noe som bør med i en totalvurdering vedr. E39 vs. E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da bestemt meg for å gå for denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31096381

Ringte på den andre også, men selgeren eller han som solgte bilen for kunden kunne egentlig ikke fortelle meg så mye annet enn at det var nå noe å gjøre med bilen, men han visste ikke hva! Det beste var om jeg bare kunne reise fra Bergen og se på bilen i Trondheim. = Useriøs selger for min del!

Men noen som kjenner til problemet med luftfjæring bark. Denne mistenker han at "lekker" eller noe slikt. Når bilen har stått parkert i mer enn 24 timer så blir den noe lavere bak. Ved start regulerer den seg opp igjen. Noen som har en ide på problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...