Dal-z Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 hvor må jeg kjøre om jeg skal ta kortete vei til sverige for å handle? er det best å bare stikke nedover til svinesund på denne tiden av året eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Det enkleste for din del er nok å kjøre til E6 og nedover, men langt blir det uansett! Er harryturen verdt over 8t hver vei i bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Svinesund? Tror du bør ta deg en tur på barneskolen å ta en time geografi jeg. Med mindre du har veldig lyst til å kjøre langt. Dette er vel enkleste alternativet om det finnes noe på svenske siden der.. http://kart.gulesider.no/m/ajs5V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Svinesund? Tror du bør ta deg en tur på barneskolen å ta en time geografi jeg. Med mindre du har veldig lyst til å kjøre langt.Dette er vel enkleste alternativet om det finnes noe på svenske siden der.. http://kart.gulesider.no/m/ajs5V Der du vil han skal dra finnes det ikke mye spennende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olemm Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Ålesund - Trondheim - Sverige ! Tar 6 timer fra Ålesund ! Det er greit om du bare skal handle det vanlige, tobakk og pils osv, men dorlig med andre morsomme ting! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Hehe søkte bare Ålesund - Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 10, 2011 Share Skrevet Oktober 10, 2011 Hehe søkte bare Ålesund - Sverige He-he, hjelpsom og ikke hjelpsom i det hele tatt, samtidig. Ålesund-Storlien er rundt 6 timer. Men det inkluderer to fergesamband, så da er det bedre å kjøre via Romsdalen og null ferger. Men da tar turen nærmere sju timer - og man må fortsatt forholde seg til det faktumet at selv om Storlien har skiløyper og en jernbanestasjon, har stedet knappe 80 innbyggere, noe som begrenser shoppingmulighetene noe. Og siden man likevel alt er kommet til Dombås, spørs det om ikke Strömstad er en like grei destinasjon. Så, Ålesund-Strömstad; hvor mye må man handle for å få 18 timers reise tur-retur til å lønne seg? Og hvor stor bil bør man ta med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 kjør e6'n nedover til Nordby, ca 18 km fra svinesund, du kan vel alltids spare tid på noe småveier her og der..men er i grunn så lite at det ikkje er verdt det, kjører sjøl strynefjellet til otta og e6 hele veien dei gangane eg har vært nede, MEN ta heller de 18 km fra Svinesund mot Nordby, fin plass om du skal harry-sjåppe! ooog 8 timer i en bmw er da absolutt ikkje gale.. Prøv i en toyota hiclass så skjønner man ka som er jævlig bil-tur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Bare med å kjøpe 3 kartonger med røyk, har jeg tjent inn igjen tur/retur Bergen-Svinesund. Så er alt ekstra bonus. Skal nedover med samboeren straks selv. Da kjøper vi sikkert 12-13 kartonger og 6-7 ruller snus. Så er det julegaver til hvertfall 10 stykker, og litt klær til oss. Noen brett med brus og litt godis. Leier et hotellrom til 1000kr for en natt rett over norskegrensen, og kjører noen runder. Sparer det kjapt inn igjen og vel så det. Men er ganske meningsløst å kjøre for 2 kartonger, litt kjip bacon og litt ost og brus. Så kan du gjerne få en kamerat med, så spleiser dere på drivstoff og evt. hotellopphold, så har du tjent enda mer på det. Hvis ikke skal du være glad i roadtrips og tar det som en liten "ferie". Eller i forbindelse med bilverksted i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hehe søkte bare Ålesund - Sverige He-he, hjelpsom og ikke hjelpsom i det hele tatt, samtidig. Var vel litt rask der ja Men mener fortsatt å kjøre til Svinesund fra Ålseund er ganske drøyt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 tok bare å la om til vinterdekk og kjørte til svinesund med en copilot jeg. kjørte i 19.00-tiden i gårkveld og tok kvelden i vestby i 3-tiden. sto opp klokken 10 (sov 7 timer sammenhengende i baksetet på en e90 mens kompisen min sov i framsetet, ikke noe problem i det hele tatt). kjørte opp og ned med et snitt på 0.46l/m som gjorde at det kostet meg omlag 800/2 - selger jeg et tårn snus har jeg allerede gått i pluss med 100,- skal ikke så mye til før det lønner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Haha.. var faktisk i Vestby i 10tiden! Handla bensin på Statoilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Men mener fortsatt å kjøre til Svinesund fra Ålseund er ganske drøyt. Neida, det er sånn man gjør stadig vekk når det passer seg slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Hehe søkte bare Ålesund - Sverige He-he, hjelpsom og ikke hjelpsom i det hele tatt, samtidig. Var vel litt rask der ja Men mener fortsatt å kjøre til Svinesund fra Ålseund er ganske drøyt. Vi var en kompis gjeng som dro en snartur fra ålesundstraktene og til svinesund og tilbake, i en stor mercedes sprinter. Tok oss ca 26 timer tur retur, selvsagt med ymse stopp her og der Det er langt å kjøre, og for min del ble det litt mye å ta det i en omgang.. anbefaler en overnatting vertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Har 10 minutter til charlottenberg i helgen jeg. /megaskryt Er aldri der alikevel. Sinnsykt flaut å være Norsk på riksgränsen -.-' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå