Gå til innhold

Stian's e30 320 Turbo prosjekt, laga ny tråd! Link side 15.

Anbefalte innlegg

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei hvorfor det, er jo bilens stolthet det ;)

Nå er bilen montert sammen igjen med nye simringer på girkassa, nye bolter på mellomakslingen bake med diffen, ny clutch, letta svinghjul å nye framdekk :) Var vanvittig godt å kjøre bmw igjen etter at den har stått i 2 uker! :)

Et bilde av delene som ble montert idag, glemte å ta bilder under montering.

422866_3177335186046_1045617624_3014340_1672380373_n.jpg

Skal se om jeg får tatt noen flere bilder fremover, er meldt snø nå så om det kommer da blir det nok ikke tatt noe :P Men når det blir finevær skal bilen få seg en god vask innvendig å utvendig, å da skal jeg få tatt litt bilder :)

Skrevet

Blir forresten dårlig med updates en liten stund fremover nå, da jeg er blakk, å når jeg får lønning så må årsavgift betales denne måneden, å forsikring neste måned. Å når det er unnagjort kommer russetiden. Men etter den blir det nok handla sperrediff fra 325 ix. :) Får se hva som skjer å hva som dukker opp.

Skrevet

Liten update. Fikk en hyggelig telefon fra fishtech igår, nå var felgene endelig sandblåst! Så her er et bilde av det:

sandblst.jpg

Dette er da felgene som skal brukes som vinterfelger.

Så nå ligger felgene til pulverlakk i fargen sølv, kommer bilder når de er ferdig ;)

Skrevet

Får håpe det blir bra til slutt ja :D

Venter fortsatt på lakking av felgene. Så når de er ferdig skal de få seg 2 nye å 2 greie piggdekk å leggest vekk til vintern kommer igjen :)

Lakking av panseret har ikke blitt gjort enda. Men fikk telefon idag om at det var grunna nå, så skal inn dit(Bilspesialisten AS) imorgen å pusse det ned å gjøre det 100%klart for lakk. Så får jeg bare håpe han får lakka det så jeg får montert det før helga :)

Utenom det skjer det veldig lite med bilen for tiden, da det går med mye penger til endel andre ting.

Planene fremover er som sagt å få på sperre iløpet av April-Mai, så får jeg se hva som skjer å dukker opp etter det :)

Bilder kommer når det skjer noe :)

Skrevet

Handla diffbrems idag :)

75%sperre fra 325 ix. Eneste var at jeg måtte bytte kryss på den, men det var ingen stor sak :)

Også bestilte jeg simringen på girkassa å simringen på veiva fra koed idag, gjorde bare skikkelig rent da jeg bytta clutch, men kom til at jeg ikke ville ta noen sjanser. Så neste helg skal sperra på å bytte de 2 siste simringene, også får jeg forhåpentligvis igjen panseret denne uka :)

Bilde av ny og gammel diff:

IMAG0057.jpg

Litt størrelseforskjell ja, hehe :)

Skrevet

Ga nye diffen litt grunning å et strøk med svart benga idag, ser fort litt bedre ut da :)

Vaska først med avfetting å høgtrykkspyler, så skrapte jeg bort all løs rust, før jeg pussa lett over hele, la på 1 lag med grunning, før jeg malte over med benga :) Har også fått bytta kryss å flytta over impulsgiver til speedometer da den som stod på var feil tilkobling på. Så nå er den klar for montering :)

IMAG0060.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...