bergeee Skrevet Oktober 11, 2011 Skrevet Oktober 11, 2011 Hallo, har en 525tdsa som har stått stille en stund, pga girkassen røyk, har nå byttet girkasse og syntes den går litt daut og så jager den noe vakent på tomgang når den er kald(hopper opp og ned fra 800 til 1500 rpm) er også ganske umulig og starte til tider! har koblet ut den EPG ventilen, har sett det svetter endel olje ut under den, så skrudde i dag av trykkslangen inn på innsuget og der var det ganske fuktig! bilen har gått godt over 450 tusen:) hva kan dette komme av? jaginga på tomgang er så intens at man må sette den i nøytarl når man står i kø osv pga den heiser seg opp og ned i ræva etter som turtallet stiger og synker! Kan også legge til det at når den er kald og den starter så kan man ruse den opp i nøytral og park, men når den står i gir så får man ikke gassa! man kan trå gassen helt i gulvet og det skjer ingenting. viss man trykker gassen opp og ned mange ganger så kommer den litt etter litt:P hjeeelp!
bergeee Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 er også et annent problem jeg har legget merke til, når jeg drar den litt ut på turtallet så gommer det en klakke lyd, kan dette være register kjedet?:S
bergeee Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 har sjekket litt opp her og der, og fødepumpa trur jeg har skyld i mye av problemene, da den starter med en gang viss det er 40+ liter diesel på tanken:) fikk også dratt av noen trykk slanger, og der lå det endel olje! så da blir det bytting av turbo og vaske alt av innsug osv:) så får jeg se åssen den går da:)
SweetBMW Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 hadde en kaklelyd på en525tds jeg dreiv og skruded på og, der var det en dyse som ikke hang med helg.
bergeee Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 er en sånn ganske kjapp kalke lyd, trur det kommer fra vakum pumpa eller turboen! kommer rundt 3 tusen og slutter på 3,5:P
Forbiss Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Og olje i trykkrøra vil du få uansett om turboen er i orden eller ikkje siden åndinga frå toppen går inn på sugesida av turboen.
bergeee Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 men skal man få så jævlig mye da? satt på trykk måler i dag, kjørte en time og etter den timen så fylte røret seg med olje!
bergeee Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 men skal gå ut med det samme og skru av innsug og trykk slanger osv og få vaska det orgentlig!
TRF Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 innsugs rør som har fylt seg med olje? da hadde motoren din havarert nå. At det ligger noe olje er helt normalt som Forbiss sier. Kontroller turbo ved å kjenne på slark.
bergeee Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2011 har kjent og er endel slark der! ikke fylt seg helt opp, men når tokk jeg av alt, innsug,ic alle rør osv og vasket, og det rant olje ut av intercoolern. nå har motoren gått overkant av 450 tusen og regner ikke med at noen har vasket det før så er vell endel oljedamp bare som har ligget og kost seg:) skal ha den på verksted i morgen og ta diagnose osv. prøver også og bytte map sensoern da jeg regner med det er endel gammal moro i både den og slangen:)
bergeee Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 da er alt vasket og satt sammen, og nå gikk den egentlig helt ok, dro litt jevnere en før, men så plutselig fant den ut at den ville gå litt på tomgang? samme som skjer vær gang jeg starter den, skjer ikke en dritt når jeg trår på gassen? hva kommer dette av?
TRF Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 det står oppi her, stillverk (nesten garantert)
bergeee Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 men skal man få så jævlig mye da? satt på trykk måler i dag, kjørte en time og etter den timen så fylte røret seg med olje! slangen til trykk måleren fylte seg med olje ja!
bergeee Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 det står oppi her, stillverk (nesten garantert) stillverket? hvor ligger dette og hva er det? fersk på diesel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå