Kai-P. Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Personlig har jeg ikke byttet denne delen på E38, så der må evnt andre komme på banen. For å finne delen gunstigst mulig ville jeg sjekket ut www.koed.no eller www.schmiedmann.no. Der kan du sikkert få ny så vel som brukt viftemotor.
Robin L Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 ang skifting av vifta så er dette MYE arbeid. jeg hadde lett skiftet regulatoren (kaktusen som kalt her) for å prøve før jeg hadde begitt meg ut på dette. kanskje prøvd å skaffe ett brukt display for klimaen og først.. http://www.bimmerboard.com/forums/posts/31138
paronnen Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Hei:) et tips ang vifta di,ta bare å demontere viftemotoren og eller koble direkte +12 på elmotoren og se om den starter med fullt turtall..kontrollere samtidig børste tilstanden og i første omgang rense sleperinger og børster med 2-26 eller tilsvarende! Siste instans blir å skifte børstene;) Lykke til!
BmwE34M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 Takk for svaret! Men dette ble veldig komplisert for meg. Kunne du eller noen utdypt det litt bedre? Jeg har skrevet at når jeg svinger til ene sida blåser vifta på fult og noen ganger blåser den rett frem. Ny info, nå er den HELT død! Jeg kan switche litt imellom luft opp mot vinduet, fremover eller ned mot gulvet. Hører da en slags lyd inni der, men det blåser ikke.. Så nå er den død.. Kan noen forklare meg hvor denne såkalte "kaktusen" sitter og hvordan den er å bytte? prøver gjerne det enkleste først da jeg ikke er noen racer på å skru:( Hei:)et tips ang vifta di,ta bare å demontere viftemotoren og eller koble direkte +12 på elmotoren og se om den starter med fullt turtall..kontrollere samtidig børste tilstanden og i første omgang rense sleperinger og børster med 2-26 eller tilsvarende! Siste instans blir å skifte børstene;) Lykke til!
BmwE34M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 Takk for svaret! Men dette ble veldig komplisert for meg. Kunne du eller noen utdypt det litt bedre? Jeg har skrevet at når jeg svinger til ene sida blåser vifta på fult og noen ganger blåser den rett frem. Ny info, nå er den HELT død! Jeg kan switche litt imellom luft opp mot vinduet, fremover eller ned mot gulvet. Hører da en slags lyd inni der, men det blåser ikke.. Så nå er den død.. Kan noen forklare meg hvor denne såkalte "kaktusen" sitter og hvordan den er å bytte? prøver gjerne det enkleste først da jeg ikke er noen racer på å skru:(
BmwE34M5 Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 For å si det sånn, ettersom jeg så på linken en tidligere her sendte ang bytte vifta, vil jeg prøve alt jeg kan for å unngå det. Det så rett og slett ut som en vanvittig stor jobb!
GeirAndre Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.
BmwE34M5 Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2011 Okei, så det er lett å finne frem til den? Ikke masse som må demonteres? Skal ta en kikk på dette i morgen å prøve å finne det ut! hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.
BmwE34M5 Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 Noen som vil ta på seg en liten svartjobb her?? Skulle hatt bytte viftemotoren jeg, og ettersom jeg ikke skrur spesielt mye selv vil jeg nødig begi meg utpå en slik jobb..
Scampi Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Du er altså ikke villig til å prøve å bytte motstanden først, før du setter folk på svartjobb? Jeg hadde samme problem på min E36 touring, og prøvde med nytt sluttrinn/motstand og det løste alle problemene.
Bimmer-1 Skrevet Juli 12, 2012 Skrevet Juli 12, 2012 Tøft. Har samme problem på min E46, bare det at jeg har byttet motstanden og det er fortsatt problemer.. Ble du noe klokere på dette? Hva var det som var feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå