Gå til innhold

Varmeapparatet blåser ikke...? Bmw 740I 1994 modell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

et tips ang vifta di,ta bare å demontere viftemotoren og eller koble direkte +12 på elmotoren og se om den starter med fullt turtall..kontrollere samtidig børste tilstanden og i første omgang rense sleperinger og børster med 2-26 eller tilsvarende!

Siste instans blir å skifte børstene;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svaret! Men dette ble veldig komplisert for meg. Kunne du eller noen utdypt det litt bedre?

Jeg har skrevet at når jeg svinger til ene sida blåser vifta på fult og noen ganger blåser den rett frem. Ny info, nå er den HELT død! Jeg kan switche litt imellom luft opp mot vinduet, fremover eller ned mot gulvet. Hører da en slags lyd inni der, men det blåser ikke.. Så nå er den død..

Kan noen forklare meg hvor denne såkalte "kaktusen" sitter og hvordan den er å bytte? prøver gjerne det enkleste først da jeg ikke er noen racer på å skru:(

Hei:)

et tips ang vifta di,ta bare å demontere viftemotoren og eller koble direkte +12 på elmotoren og se om den starter med fullt turtall..kontrollere samtidig børste tilstanden og i første omgang rense sleperinger og børster med 2-26 eller tilsvarende!

Siste instans blir å skifte børstene;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svaret! Men dette ble veldig komplisert for meg. Kunne du eller noen utdypt det litt bedre?

Jeg har skrevet at når jeg svinger til ene sida blåser vifta på fult og noen ganger blåser den rett frem. Ny info, nå er den HELT død! Jeg kan switche litt imellom luft opp mot vinduet, fremover eller ned mot gulvet. Hører da en slags lyd inni der, men det blåser ikke.. Så nå er den død..

Kan noen forklare meg hvor denne såkalte "kaktusen" sitter og hvordan den er å bytte? prøver gjerne det enkleste først da jeg ikke er noen racer på å skru:(

Skrevet

For å si det sånn, ettersom jeg så på linken en tidligere her sendte ang bytte vifta, vil jeg prøve alt jeg kan for å unngå det. Det så rett og slett ut som en vanvittig stor jobb!

Skrevet
hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.

hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.

Skrevet

Okei, så det er lett å finne frem til den? Ikke masse som må demonteres? Skal ta en kikk på dette i morgen å prøve å finne det ut!:-)

hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.

hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.

Skrevet

Noen som vil ta på seg en liten svartjobb her?? Skulle hatt bytte viftemotoren jeg, og ettersom jeg ikke skrur spesielt mye selv vil jeg nødig begi meg utpå en slik jobb..

Skrevet

Du er altså ikke villig til å prøve å bytte motstanden først, før du setter folk på svartjobb?

Jeg hadde samme problem på min E36 touring, og prøvde med nytt sluttrinn/motstand og det løste alle problemene.

• 8 months later...
Skrevet

Tøft.

Har samme problem på min E46, bare det at jeg har byttet motstanden og det er fortsatt problemer..

Ble du noe klokere på dette? Hva var det som var feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...