Gå til innhold

e60N/E61N (LCI) Diagnosesystem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett litt etter diagnoseprogram ãla "obd2/ carsoft 6.5" (Har brukt dette i mange år på e46 og e39 med stort hell)

Jeg har nå byttet til 10/2008mod e61 og trenger å nå et system slik at jeg får aktivert navi/bluetooth osv ved retrofit samt senking av bakenden på bilen +diverse. carsoft 6.5 skal visst ikke fungere på biler nyere enn 10/2007.

Hva skal jeg se etter for å få full tilgang på alle ting som kan gjøres med bilen? Noen som vet om et system evt har link?

Skrevet

Sitter å ser på retrofitting av CIC på disse bilene. Hva trenger jeg i tillegg til Dcan for Gt1 og impa? Må jeg ha ytterligere utstyr for å programmere selve navi-enheten?

Skrevet

Jeg tror du skal slite med å programmere CIC selv, jeg tror ingen har klart dette til nå på en måte som fungerer skikkelig. De aller fleste lar en polakk som kaller seg Patrys ta seg av denne jobben, men han er dyr, spesielt om en ikke handler alle komponentene fra han (som også er dyrt i forhold til e.eks. eBay).

Er en del informasjon her om dette.

Skrevet

Navigasjonsdelen vil nok ikke fungere uten programmering, hvilke andre ting som fungerer/ikke fungerer vet jeg ikke.

Skrevet

BMW har lagt inn beskyttelse i form av en slags kode man må ha ved retrofit for å, antageligvis, unngå at uautoriserte aktører (utenom bmw's forhandlernett) har mulighet til å utføre slike jobber. (Søk på BMW + FSC)

Det er en stund siden jeg plukket med dette, men jeg mener å huske at krypteringen på siste versjon var av ganske heftig art - dog har noen klart å knekke denne...

Det ligger ute FSC-disc frem til Progman v27 eller 28 (husker ikke helt), men versjoner etter dette tror jeg lastes ned live via nett fra BMW under retrofitt - heller ikke gratis :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...