Kjell Z3 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Da jeg vet at det er en del som tror at dekk fort blir for gamle selv ved riktig lagring, vil jeg poste denne linken for å oppklare litt : http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=569379 Håper det er litt oppklarende for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Piggdekkene mine fra 2002 fungerte bra ifjor, så stemmer nok det at dekk holder lenger enn en tror. Men de blir nok byttet ut denne sesongen. Nye er alt kjøpt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ja mine er 4år gammle som jeg vet om (kanskje mer og) fungerer utmerket, vertfall sist vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Det er mange myter på internett, og en av de største er at tre år gamle dekk er dårlige og burde byttes fordi de ikke er ferske lenger. Jeg kjørte rundt en hard vinter med 12 år gamle piggdekk på rustne stålfelger, og det gikk fint som fy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 en av de gamle bilene mine hadde 12 år gamle piggfrie vinterdekk, de fungerte bra enda, men ikke bra nok. Dekkene var levert med bilen når bilen var ny og ble vraket med de samme dekkene på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Dekk kan med hell kastes etter fire års bruk. Ellers virker artikkelen det henvises til her noe tynn; det vises til en svensk undersøkelse uten link eller kildehenvisning, til at amerikanske dekkforhandlere kan selge opp til 6 år gamle (ubrukte) dekk som nye - og til en uttalelse fra en representant for en interesseorganisasjon om at Dekk som har ligget på lager hos produsent eller en seriøs forhandler kan man stort sett være trygg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 De beste testerne er vel oss selv? Jeg hadde 7 år gamle piggfrie av dyrt merke og de var knallgode. Husk at noen ØNSKER at vi skal bytte ut dekkene pga alderen, selv om de ikke engang er halvslitte, dette er fordi noen tjener penger på det.. Er det noe som er tynt så er det nettopp den anbefalingen som er fullstendig uten noen som helst dokumentasjon, men noen har de jo lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå