Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min 330 bruker olje og det irriterer meg endel. Gått 111.000km og verksted sier det er ok, men jeg syns det er dumt. De sier det IKKE er ventiltetningene, og trolig ikke veivhusventilasjonen, men utluftingsventilen som kan ha gått tett. Koster 5.000 (gjort billig).

Har noen vært borti dette?

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde et greit oljeforbruk på bilen min med blårøyk, da btytet jeg veivhusfilter og ventil og slanger, i tillegg fikset en lekkasje.

Dette hjalp, men litt forbruk er det.

330en er spesielt utsatt for oljeforbruk. Men jeg viklle begynt å bytte dette.

Skrevet

Autopower sier det IKKE er ventiltetninger og tvilsomt med veivhusventilasjon (eller hva det heter).

Sier det kan være en "utluftningsventil". HVA er det???

Skrevet

FAEN AS! Jeg krangla med autopower om dette lenge jeg også, om at veivhusventilasjonen ikke var gåen, men denne CPV ventilen sitter I den filterfaenskapet. Bytt veivhusvent filter og slanger, se om det hjelper.

Herregud jeg sa det jo til de sist....

Skrevet

Hei, det aner meg at jeg IKKE bør gjøre denne jobben selv...

Er dette grunnen til at kaldstart er "vondt for motoren"? Den rister på litt lavt turtall og ender opp med gul motorlampe noen ganger. Jeg liker ikke det (heller...)

Er en BMW/VAG mann i miks, og denne bilen kjøpte jeg tidlig august og jeg er ikke helt tilfreds med den må jeg innrømme. Kom fra VAG turbo motor og merker også at det er litt artigere, blir presset litt mer inn i seteryggen må jeg si!

Skrevet

Bare kopierer inn teksten fra en annen tråd jeg har for å avslutte...

"Da er det vel ingen tvil, stinker oljedamp i bilen, bruker olje, surkler som faen i peilerøret og suger kraftig når jeg tar av oljepåfyllingslokket. Ikke så glad for å kjøre med bilen nå må jeg si.

Er det noen tvil om at veivhusventilasjonen er tett og må byttes?"

Skrevet

Kanskje dette blir som salt i såret, men jeg tok ofte motorflush på mine biler.. Dette hjalp mye mot avleiringer og løsnet en del.. Kanskje en service, grundig med motorflush vil hjelpe litt?

• 4 months later...
Skrevet

Hei!

Har en 316 2004 som begynt å bruke litt olje. Jeg har hørt at det kan være det tynne oljet jeg har fylt sist på oljeskift. Kan dette stemme?

Takk på forhånd.

Skrevet

Ja. Ring Alf Lie motor og spør hvilken olje han bruker. Kan også være andre grunner så klart. Veivhusventilasjonen og dårlige coiler. Nedsotete plugger.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...