gallay Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Hva mener du med høyt oljeforbruk? Det vil si påfylling av olje oftere enn det er nødvendig. Med andre ord, bilen eter olje
venture2076 Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Husk at når man bytter veivhus med jobb så bør man også bytte peilepinnerøret og fordelingen oppe. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?wz2lf1 Sent from my iPhone using Tapatalk
Fliid Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 For ett idiot svar. Hvor ofte fyller du, hvor mye fyller du, hvor langt ned på pinnen er oljestanden før du fyller ? Er ikke sikkert du har ett problem i det hele tatt, men selvfølgelig. Let etter feil du
Kjell Z3 Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Det er vel ikke så lett å gi deg et svar når oljeforbruket ditt er hemmelig Ellers så har jeg hørt om mange M54 som bruker mye olje, min søster hadde 2,2 literen og måtte fylle en del olje hun også, tipper ca 1 liter på 5000 km. Jeg fyller til sammenligning ingenting på mine to M52 motorer mellom skiftene.
gallay Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 For ett idiot svar. Hvor ofte fyller du, hvor mye fyller du, hvor langt ned på pinnen er oljestanden før du fyller ? Er ikke sikkert du har ett problem i det hele tatt, men selvfølgelig. Let etter feil du WOw slow down man. Du spurte rar spørsmål, jeg svarte deg rart. Hadde oljeskift i november, etter 3-4 tusen km måte jeg fylle på rundt 600 ml med olje. Og i løpet av siste 500-700 km fylte jeg igjen oljen. Ikke helt sikkert men skal prøve med litt tykkere olje, om ikke det hjelper skal bilen til verksted.
Kjell Z3 Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Jeg syns jo at forbruket er mye for høyt, men problemet er jo at fabrikken godkjenner et forbruk hinsides all fornuft for å fraskrive seg ansvaret for høyt forbruk.
gallay Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Jeg syns jo at forbruket er mye for høyt, men problemet er jo at fabrikken godkjenner et forbruk hinsides all fornuft for å fraskrive seg ansvaret for høyt forbruk. Som sagt, skal oljen skiftes snart med noe tykkere. Da får vi se om det er noe galt med motoren, håper virkelig ikke det
gallay Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Sitt å gruer meg som f***, skal undersøke om topppakningen er gåen, håper desperat ikke det
Fliid Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Beklager min reaksjon. Oljeforbruket ditt er noe høyt, men vil ikke si det er helt hinsides. Selvom det kanskje strider mot fornuften og si det. Sjekke grundig etter lekkasjer og feil på hjelpesystemene som har med oljen og gjøre, det er det greieste og starte med. Toppakningshavari, da blir det blårøyk
gallay Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Beklager min reaksjon. Oljeforbruket ditt er noe høyt, men vil ikke si det er helt hinsides. Selvom det kanskje strider mot fornuften og si det. Sjekke grundig etter lekkasjer og feil på hjelpesystemene som har med oljen og gjøre, det er det greieste og starte med. Toppakningshavari, da blir det blårøyk Det er en del olje som jeg har sølet mens fylte på den. Skal få en til å sjekke som kan det
Fliid Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 For og få ett korrekt bilde av oljeforbruk, så skal man ikke etterfylle olje før den er nede på minimumsmerket på peilepinnen. Man fyller da opp til maks merket. Begynn så og tell kilometer og få ett klart bildet over forbruket.
gallay Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 For og få ett korrekt bilde av oljeforbruk, så skal man ikke etterfylle olje før den er nede på minimumsmerket på peilepinnen. Man fyller da opp til maks merket. Begynn så og tell kilometer og få ett klart bildet over forbruket. Sånn er det med første bil, første erfaring tenkte å handle bmw olje hos gs, ser at de har et grei tilbud. Men skal jeg gå fra 0w-30 til 5w-40? Eller 0w-40? PS: Hva er best: BMW original long life oil eller Castrol Edge?
CrZyWiz Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Igrunn det samme hva du velger til din bil. Men velg en med 5w-40 viskose. Tynnere olje er beregnet med for nyere biler med veldig lange interval. For tynn olje, dvs pissvann vil kunne føre til oljeforbruk på en helt frisk motor.
gallay Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Igrunn det samme hva du velger til din bil. Men velg en med 5w-40 viskose. Tynnere olje er beregnet med for nyere biler med veldig lange interval. For tynn olje, dvs pissvann vil kunne føre til oljeforbruk på en helt frisk motor. Er det her en grei type? http://oljelaven.jetshopmini.no/castrol ... c-154.aspx Prisen er hvert fall ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå