Gå til innhold

Noen som har kjennskap til brukeren Jan Tore her på forumet?

cypher
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem gidder å gjøre seg til kjeltring for 1000 kroner... Jeg skulle ihvertfall hatt et par millioner for å få noe sånt på meg.

Da kan jeg i det minste rømme landet og åpne en surfesjappe i vietnam eller noe ;)

( forøvrig planen om jeg puler på meg noen lausunger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Postoppkrav folkens?

Fryktelig artig å få pakken i retur og sitte igjen med frakt og gebyr fordi kjøperen ikke plukket opp pakken.

Betaling før sending er det som har fungert best for meg...

x2!

Selv selger jeg kun mot forskuddsbetaling. Hvis kjøper ber om oppkrav, føler jeg at vedkommede ikke stoler på meg, men jeg går med på det mot at porto blir forskuddsbetalt for å få dekket fraktkostnader hvis pakken ikke blir hentet.

Jeg bruker stort sett å foreslå forskuddsbetaling selv når jeg kjøper deler, så lenge det ikke er snakk om større beløp. Som regel kan useriøse selgere siles ut på skriftspråk og aktivitet på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble svindlet, så har jeg vel egentlig kun kjøpt deler av folk som bor nærme nok, sånn at jeg kan møte selgeren, se på varen, og betale for meg. Og gjerne slå av en liten prat.

ENIG DER

Avstand gjør det lettere å svindle. Jeg gidder ikke legge mye energi i å drive inn 1000 spenn fra noen som bor på andre siden av norge. Det lille jeg skal legge ut av deler fra nå av må hentes såframt jeg ikke kjenner vedkommende. Kjører heller ett stykke enn å ta sjangsen på "murstein" eller at ikke varen kommer!

Synes forøvrig at de som kommer på svartelisten her bør kastes ut av forumet! Enten for en periode eller for godt. Kjipt å se at listen over dårlige kjøpere/ selgere blir lengere og lengere.

Kompis av meg, ThomasJa, solgte M3 girkasse til en tidligere profilert bruker her inne uten at han har kommet å gjort opp for seg. Snakk om nesten en halv månedslønn. Da er det kjipt at de får fortsette å operere her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Det er jo som folk skriver ikke noe sikrerer egentlig å få det i postoppkrav når folk kan pakke inn hva som helst. Samtidig skjønner jeg at folk ikke vil sende i oppkrav pga kjøpere som ikke henter pakken, så sitter du igjen med fraktregningen selv. Men brukere som har over 1000 innlegg som han fyren har, trodde jeg var litt mer seriøse. Hva er poenget med å svindle folk for under en tusenlapp egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Postoppkrav folkens?

hahahaha, det er ikke tryggere..

er stor sjanse for at avsender pakker inn 2-3 murstein og sender da ;)

skjedd kompis av meg, fikk en pakke med to steiner..

Sendte en stor subwoofer (2 x 12") til bil i oppkrav, jeg... Porto kostet 260 kr. ca, "kjøper" henta ikke pakken, og jeg måtte ut med 260 kr. i returporto (500-lapp totalt i tap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...