316 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Denne var jeg ikke klar over før nå. Denne norske siden er en sammarbeidsside med den tyske www.mobile.de. Her får du opp de sammen bilene, men det er jo mye lettere å søke og forstå når det står på norsk i stedet for tysk! Flott! www.mobile24.no der altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Einaste eg har å utsette på den er at prisene der ikkje er dei vi får dei inn til Norge for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Synes også denne av veldig bra, har allerede brukt noen timer der ja Er jo så alt for fristende å kikke på biler der igrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Har sett litt på den jeg og. Synd at ikke Alternativ beregning er lettere å kalkulere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Har sett litt på den jeg og. Synd at ikke Alternativ beregning er lettere å kalkulere. Har revet meg i håret et par ganger over den jeg og. Krever en del detektivarbeid på nettet. Her er noen linker jeg bruker når jeg sitter og drømmer : http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Bilpriser---listepris-som-ny/2010/ Nybilpriser http://www.carfolio.com/ Div. data (Slagvolum, CO2 etc.). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Det viktigste tallet når det kommer til Alternativ import er "gjeldende bruktpris". Dette tallet får du kun (?) hos Eurotaxglass.no, og det koster deg 500,- å få det tallet. Når du har fått det tallet, er det fortsatt ikke sikkert at det lengre er gjeldende når du kommer til tollen og skal betale. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Det viktigste tallet når det kommer til Alternativ import er "gjeldende bruktpris". Dette tallet får du kun (?) hos Eurotaxglass.no, og det koster deg 500,- å få det tallet. Når du har fått det tallet, er det fortsatt ikke sikkert at det lengre er gjeldende når du kommer til tollen og skal betale. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Er det ikke mulig å få en noelunde pekepinn ved å ta et gjennomsnitt på de tilsvarende bilene man finner på finn? Eller blir feilmarginen rett og slett for stor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Må bruke rødboka.. Mobile24 er bare full av feil.. Tyske som gjelder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomboy330 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Noen som har fått med seg avgiftsendringene i statsbudsjettet for neste år ? Blir 30% reduksjon i effektavgiften tro det eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Noen som har fått med seg avgiftsendringene i statsbudsjettet for neste år ? Blir 30% reduksjon i effektavgiften tro det eller ei Drømmen om å en vakker dag eie en M-bil har blitt litt mer realistisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Noen som har fått med seg avgiftsendringene i statsbudsjettet for neste år ? Blir 30% reduksjon i effektavgiften tro det eller ei Gjelder dette import av gamle biler også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomboy330 Skrevet Oktober 22, 2011 Share Skrevet Oktober 22, 2011 Ja det er jo engangsavgiften som om bilen var ny, som er utgangspunktet, så får man bruksfradag etter antall år.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå