Gå til innhold

Kortid kjem bildeserveren opp å går igjenn ????

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel ganske stor serverbelastning når det ligger flere tusen bilder på ett forum... Er NULL problem å skaffe seg en nettkonto der man kan laste opp bildene sine... Photobucket er blant annet mye større og rettet mot nettop bilder... Enklere å videre-linke derfra... Dog kan man la bildene som allerede er lastet opp bli liggende så folk ikke mister bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å tenke seg hvor stort 1 enkelt bilde er..

ser mine bilder ligger på 10mb stk, og har man 1000 bilder her, så er det ganske så mye serverplass som blir brukt.

helt rett, foto bøtten er helt genial å bruke, har brukt den i mangen år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske greit å fjerne bildeopplastinga FREMOVER....Så spares vel serverne for en god del plass?

Det er en egen bildeserver... og det er den som streiker. Jeg synes at vi bør ha en egen funksjon for bildeopplasting her inne, men tjenester som f.eks Photobucket fungerer det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel enklere å ha egen server på bimmers ja...men lettere å ha det via photobucket for da ryker ikke servern så ofte som den har gjort siste perioden...

Såvidt jeg vet har Gunnar lenge hatt ønsker om å skifte ut nettopp bildeserveren. Den er gammel og underdimensjonert. Vi får se hva som skjer nå som det går litt tid mellom hver gang Gunnar kikker innom her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor burde han enten få en annen til å drifte forumet, eller selge det unna... :)

Ja, men akkurat dette er kanskje ikke så lett. Jeg vet at han har fått et par fornuftige tilbud, men det er nok litt følelser involvert også. I tillegg er det vanskelig å fastsette en fornuftig verdi på forumet iom. at de underliggende verdiene av forumet er høyst usikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdien er vel "Umulig" å fastsette... Dog kan han, istedet for å "æææh orker ikke bimmers" heller vurdere fremdriften på en litt annen måte... Men slike ting er det kun opp til Gunnar å avgjøre.. Inntil videre får vi heller bruke photobucket og lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdien er vel "Umulig" å fastsette... Dog kan han, istedet for å "æææh orker ikke bimmers" heller vurdere fremdriften på en litt annen måte... Men slike ting er det kun opp til Gunnar å avgjøre.. Inntil videre får vi heller bruke photobucket og lignende :)

Jeg er rimelig sikker på at han ikke sier "æææh orker ikke bimmers" eller lignende. Såvidt jeg vet består døgnet av jobbing (bl.a i Kina) og familie med to små barn. Det har også vært endel utfordringer med flytting midt i det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...