thamule Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Hei Observerer på finn.no at desse 2 bilane ligg heilt likt i pris! Frå 420.000,- og oppover. Men kva er egentlig rett pris for desse??? Sammenlignar rimelig greit utstyrte utgaver med komplett m-sport med ca 100' på tellaren. (05/06) Burde jo absolutt vere ein forskjell her? Er ikkje 5-serien verdt ein høgare pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 jo, men 3 serie holder seg godt i pris, 5 serie faller mer, og 7 serie faller som en stein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Ja, ok, ser den. Men synst likevel det er merkelig at nesten lik 3-serie og 5-serie begge skal koste frå 420'. Det logiske valget då er jo 5-serie. Nokre formeiningar om prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Det er jo ikke så mange av de heller. Når jeg kjøpte min tidligere i høst, så var det kun en på finn og den var ikke M-Sport. Mener den var priset til rett under 400'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 syv serie faller fortere enn en stein... skremmende.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Det er jo ikke så mange av de heller. Når jeg kjøpte min tidligere i høst, så var det kun en på finn og den var ikke M-Sport. Mener den var priset til rett under 400'. Eg trur absolutt at du har eit poeng der altså. Få bilar til salgs. Har jo vore inne på tanken med å importere, men alt det "styret" fristar ikkje. Men 420' for 330xd m-sport er gjerne ikkje så halvgale sidan du gav rundt 400 for ein uten m-sport. Eg leitar forresten etter ein tråd eg trur eg såg ein plass, der det stod prosedyre for å finne utstyrslista til ein bil kun ut i frå registreringsnummer. Selgar var usikker på om ein aktuell 330xd har sportsunderstell. Kanskje dette ikkje blei levert med bilar som har x-drive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Det er jo ikke så mange av de heller. Når jeg kjøpte min tidligere i høst, så var det kun en på finn og den var ikke M-Sport. Mener den var priset til rett under 400'. Eg trur absolutt at du har eit poeng der altså. Få bilar til salgs. Har jo vore inne på tanken med å importere, men alt det "styret" fristar ikkje. Men 420' for 330xd m-sport er gjerne ikkje så halvgale sidan du gav rundt 400 for ein uten m-sport. Nå kjøpte ikke jeg den jeg refererte til. Kjøpte min via en bekjent og den er komplett M-Sport. Jeg var bare å sjekket litt på nett samtidig og da merket jeg at det var ganske få av disse til salgs. Kom forresten på at det lå ute en M-Sport på autodb til 479'. Han jeg kjøpte bilen av mente disse bilene lå rundt 450'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ok, takkar for svar. Greit å ha ein liten peikepinn på pris... Men du har altså både x-drive og sportsunderstell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ja, det har jeg. Den er ikke så lav akkurat. Men jeg vil ikke ha den lavere heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Forresten, 5-serie du snakkar om no sant? Nei den trenger ikkje bli så lav for min del heller. Min vil ha den stiv og fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 5-serie ja. Den er rimelig fast i fisken, så vil anbefale å holde deg unna hullete veier med mindre du er glad i milk shake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Hehe, å unngå hullete veiar i Bergen og Sogn er strengt tatt umulig. Men fast i fisken skal den vere likevel Men du veit ikkje om 3-serie var levert med begge deler, og om det er mulig å sjekke dette ved kun å ha registreringsnummeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Kjenner ikke så godt til 3-serien på det området, men bør ikke være en umulighet at den har begge deler. Du kan jo ta med deg reg nr til forhandler og be dem skrive ut utstyrslisten for deg ev. få det tilsendt på mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 syv serie faller fortere enn en stein... skremmende.... Sånn har det alltid vært med BMW. 7-serien har et stort verditap helt til den flater ut rundt 100K. Det er ikke like galt med 5-serien, men modellene med stor motor og mye utstyr ligger ikke langt fra 7-serien i verditap. 3-serien holder seg best og spesielt gjelder dette snikmodellene med rekkefirere og/eller dieselmotor. Man kan selvfølgelig gjøre svært gode kjøp når det gjelder 5 og 7-serien (samt 3-serien med stor motor), men kunsten er å minne seg selv på at man en dag vil befinne seg i selgers marked med bilen. Det er med andre ord to sider av dette regnskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Tre sider... vedlikeholdsutgiftene på 5 og 7-serien ligger som regel endel over 3-serien...svært mye over i 7-seriens tilfelle, og er nok også med på å forklare hvorfor de faller fortere. Ikke alle kan tenke seg å drifte en gammel millionbil utenfor garanti.. med tilhørende påkost.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå