RogE36R Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Har i det siste fått en utrolig lyst til å handle en nyere 1-serie. Har sett meg ut en 2008 120d coupe' (177hk) med det meste av utstyr som: Automat, Navi pro, Hifi, Skinn og selvsagt full M-Tech. Den er importert av firma og har ikke før vært registrert på norske skilt. Full service-historikk osv, den har såvidt passert 50.000km Så den har ikke hatt Inspection II enda, da denne skal utføres på 60.000km (iflg selger) Bilen er strøken, foruten ett lite hakk på selve dørhåndtaket på førersiden. Bilen ligger ute til ca 350.000, jeg mener å ha sett den for lenge siden også, så den har lagt lenge tilsalgs. Så spm 1 er: Er dette en ok pris for denne? (vet det bør være litt prutingsmonn pga den faktisk har lagt så lenge på markedet) Spm 2: hvordan tror dere det blir å få solgt denne om ett år/halvannet mtp prisfall og marked? Dette er egentlig det avgjørende for at jeg kjøper eller ikke kjøper bilen. Jeg er nødt å få solgt bilen i løpet av slutten av neste år, pga lengre utenlands opphold. Så, er dette en bil som vil holde seg noenlunde i pris? Er dette en bil mange liker/kunne tenke seg å kjøpe? Setter veldig pris på om noen har noen gode råd. Og om en ellers vil føye noe til, som kan være greit å vite (om den aktuelle bilen, etc) Mvh Roger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 om du skal være lenge ute, er det ikke bedre å spare seg opp penger, så du kan kjøpe aller nyeste 3 serien? E92 er jo ikke brand fresh lengre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 nå snakker jo ikke mannen om en 3 serie e92 heller, men en 1 serie ! forøvrig kommer det jo ny 1 serie også, som sikkert presser prisen litt på nådagens enere ! pluss avgiftsendring på import, men den gjør vel mest utslag på biler med høy effekt, så ikke sikker på hvor stor grad det vil påvirke bilen din, også faller jo prisen fortere jo nyere bilen er da, så om det er lurt eller ikke vet jeg ikke, men får du en god pris så er det vel greit ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 doh, leste litt raskt her... men uansett hvilken bil du kjøper, er det ikke ei god investering og kanskje folk pruter ekstra om du ett år fra nå må legge ut "Må selges" annonse? 1 serien er knallstilig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Har ikke noe godt svar til deg, men jeg kjenner en som skal selge nettopp en slik bil. (177hk versjon). Den er riktignok gått et stykke (over 100k km), men vil være langt billigere enn bilen du linker til. Antagelig vil den også ha lavere verditap fremover. Den har også "alt". Bla Automat, M-Tech etc. Grå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet November 1, 2011 Forfatter Share Skrevet November 1, 2011 Tusen takk for svar! Det eneste som jeg bekymrer meg for er om jeg i det hele tatt får solgt den igjen, uten å måtte bøte med 100.000 i tap. Enig i at den er råstilig, Stonescream. Akkurat derfor det verker i sjelen etter å eie den;) Gid jeg var millionær og bare kunne handle alt uten å tenke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet November 1, 2011 Forfatter Share Skrevet November 1, 2011 om du skal være lenge ute, er det ikke bedre å spare seg opp penger, så du kan kjøpe aller nyeste 3 serien?E92 er jo ikke brand fresh lengre... Jeg har spart! Og har god egenkapital! Men å miste alt det etter ett år er døden, for å spare er forbasket kjedelig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Koster å være kar Med en slik "god" bil glemmer du fort tapet Kjøp den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Så den har ikke hatt Inspection II enda, da denne skal utføres på 60.000km (iflg selger) 1-serie har vel ikke inspection men behovsprøvd service. Altså du tar service etter behov på bilen. Men god mulig selger har samlet sammen en del punkter som han velger å bytte samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå