liffi Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 15" Meeen, jeg husker vel ikke helt feil om jeg hørte du si tidligere at du ikke likte felgene mine? Tullebukk! nei. er ikke fan av så små felger nei! Men nå har eg 16 da Men nei, likte dem egentlig ikke i starten.. men har begynt å gro litt på meg nå !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 15" Meeen, jeg husker vel ikke helt feil om jeg hørte du si tidligere at du ikke likte felgene mine? Tullebukk! nei. er ikke fan av så små felger nei! Men nå har eg 16 da Men nei, likte dem egentlig ikke i starten.. men har begynt å gro litt på meg nå !! 15" var da tidlig på nittitallet fremdeles store felger Greit nok, 16" ser bedre ut! Men selv foretrekker jeg 15" på vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Pen vinterbil du også har Synes vi fortjener noen interiørbilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 Haha, kan godt ta det, men det fortjener ikke å bli tatt bilder av. Er ille! Takk forresten Burde få tatt den lille rusten som er egentlig, så er jo karosseriet bra. Og da kunne jeg tatt vare på karosseriet og dytta i en S38 senere og lekt med på bane Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Haha, kan godt ta det, men det fortjener ikke å bli tatt bilder av. Er ille! Takk forresten Burde få tatt den lille rusten som er egentlig, så er jo karosseriet bra. Og da kunne jeg tatt vare på karosseriet og dytta i en S38 senere og lekt med på bane M50-turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 18, 2011 Forfatter Share Skrevet November 18, 2011 Kanskje det hadde vært noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Kanskje det hadde vært noe Kjørte 535'n en liten tur i går, ribba for halve interiøret! Merka fort at det mangla litt vekt, og med mangel på isolasjon over girkassa kom det litt lyder som inspirerte til "banekjøring" også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 18, 2011 Forfatter Share Skrevet November 18, 2011 Hehe, ganske mye fetere lyd i M30'n din da. Hvorfor er halve interiøret borte? Nei, ut å skifte olje nå Frister ikke i dette været akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 18, 2011 Share Skrevet November 18, 2011 Varmeregisterhavari, ble litt vått inni bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 18, 2011 Forfatter Share Skrevet November 18, 2011 Uff da Nå er olja på min skiftet Bare bremsebånd og høyre frontlykt igjen av delene jeg har liggende. Også håpe på at jeg får fikset instrumentpanelet Er noe klunking fra venstre framhjul også. Forslag til hva det kan være? Er spesielt hørbart når jeg svinger og treffer dump. Tips noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 20, 2011 Forfatter Share Skrevet November 20, 2011 Noen som vet hvordan man finner ut om det er bærekule eller casterstag (endeledd? er vel samme?) som må byttes? Kan jo være annet også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Er bare å kjenne på kulene det. Endeledd er styrekulen din, bærearm/kule er den som går "på tvers" under bilen, og casterstag er den som går skrått bakover. Er ikke noe spesiell måte å sjekke dette på uten å gå under, men om du har litt ekstra slakk i styringen kan det være casterstag eller endeledd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 21, 2011 Forfatter Share Skrevet November 21, 2011 Er vel litt slakk i styringen samt litt skrikelyd eller hva man skal si. Da er vel casterstag eller endeledd det jeg bør bytte først. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 25, 2011 Forfatter Share Skrevet November 25, 2011 Byttet batteriet (SI-batteriet) i instrumentpanelet, nå funker faktisk SI-lysene, eneste som ikke funker er turteller og forbruksmåler. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Er vel litt slakk i styringen samt litt skrikelyd eller hva man skal si. Da er vel casterstag eller endeledd det jeg bør bytte først. Takk for tips. Tips om å sjekke slakk: Jekk opp bilen så begge hjula foran er i lufta, legg deg under bilen, få en kompis til å vri hjulet fra side til side (på begge sider ofc), så kjenner du på alle kulene du ser under der hva som er tight og hva som beveger seg. Vanlige syndere på E34 er: Paralellstag, endeledd, pitmanarm, snekke, og rattaksel "lager" om man kan kalle det for det Om du demonterer kickpanelet på førersiden vil du se rattakselen der den går igjennom torpedoveggen. Ta tak i akselen nesten helt ved torpedoen og sjekk for opp/ned slark. Er det slark i denne vil du få en "djævelsk" dødgang i styringa! Dette kan fikses ved å skru på en mutter som står på akselen, mener å huske at man skrur mot klokka. Men! om du gjør det på denne måten vil du neppe kunne justere rattet mer (teleskop) pga alt får spenn på seg, så juster rattet dit du vil ha det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå