thomascr Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 og når du er på 30 000, er det bare 10 000 til de gode bilene på 40 000 og da finner du en til bare noen tusenlapper osv osv...Hva med ukurrante bilmerker som en Chevrolet Blazer? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31578750 Jeep: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31592081 Ssangyong : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31339564 den ssangyongen der var grusom:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 den ssangyongen der var grusom:) Men hvis du eier den og sitter inni og kjører, kan du glede deg over sterk Daimler-Benz motor, og østasiatisk pålitelighet - og la andre måtte forholde seg til grusom-biten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Haha, bedre kan det ikke sies Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_w Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 hehe:) Ja for meg så har jeg nok av bekjente med BE som kan dra biltralle de få gangene jeg har behov for det. det har skjedd ca 3 ganger de siste 8 år så det viktigste er at jeg kan drasse rundt på båten min i sommer :=) å da er mulighetene mange tror ikke jeg tør å ha store amerikanske biler, jeep cherokee osv.. ser for meg at det kan bli forferdelig dyrt om man er uheldig.. må safe mest mulig på dette da det finnes ingenting værre enn at bruksbilen ikke virker:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Blazer er ihvertfall ingen stor bil. er vel 18-1900kg. Også finnes det ikke dyre deler til dem, om du sammenligner med tilsvarende japse. Basic og driftssikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Når hengeren har totalvekt 1300kg hadde jeg definitivt sett meg om etter en MB 124, evt halvgammel japse. Skal du ikke så fryktelig langt fungerer en 230 eller 220 overadaskende bra. De store bilene her ryker på totalvekt. Sent from my Desire HD using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Det kan han vel?Fatter ikke at folk skal kverulere når de ikke kan regelverket.. Jeg antar dette var svar til denne: be koster deg 4500 da. så slepper du regninga. hehe. du kommer aldri til og få kjørt no bilhenger med kun b lappen lovlig. Jeg antar at thorbis med bilhenger sikter til biltransporter. Det er teoretisk mulig å trekke en slik lovlig uten BE-sertifikat, men du skal finne en helt optimal kombinasjon av trekkbil, biltransporter og, ikke minst, bil oppå biltransporteren. Siden TS skal trekke båthenger med totalvekt 1300kg, er mulighetene mange selv uten BE. Men siden 3500kg-grensen skaper problemer alt med en bil i Sharan-klassen, utgår større biler som Pajero eller Transporter. Jeg ville kanskje vurdert å holde meg i 20.000-kroners klassen, siden ekstrabelastningen med å trekke båt lett kan påføre en gammel bil skader som koster tilsvarende innkjøpsprisen å utbedre. ja jeg sikta til bilfrakter da han nevte det. jeg kjører en e39 tds og har 2600kg bilfraktern til brian james og da må jeg ha be for og trekke den lovlig. missforsto det med båthengeren jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Blazer er ihvertfall ingen stor bil. er vel 18-1900kg. Men med en egenvekt på 1800+ kilo, er man vel raskt oppe på en tillatt totalvekt på over 2200 kilo, som er maksimumsvekten for å kunne trekke en 1300-kilo tilhenger lovlig med B-førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Man er det. Så det er vanskelig å trekke noe som helst uten BE. Sjekket vognkortet; MÅL OG VEKTER Egenvekt: 1780 Totalvekt: 2313 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå