Jump to content

BMW 523ia starter ikke HJELP!!


Recommended Posts

Posted

Har hatt løs innsug og alt av deler, byttet starter! :P når jeg prøver å starte den går startern rundt og vifta foran.. men motoren starter ikke.. noen tips?

Posted

Viser seg at når jeg prøver å starte bilen, høres det ut som den "hoster" noen ganger, som om den skal til å starte.. kommer faktisk litt eksos ut av potta også.. skjønner ikke en dritt her nå

Posted

Du nevnte i PM at bilen hadde kokt? Hvordan merket du dette? hva skjedde?

Årsaken til at den ikke starter kan være så mangt, men har du sjekket bensinpumpa?

Evt. prøvd å lade batteriet over natten/starte med startkabler?

Får mye kluss på disse om batteriet er dårlig.

Starter den på startgass?

Posted

Hvordan jeg merket det var at når jeg kjørte gikk temp målern over på det rød, jeg stoppa å så bilen røyk som fader under panseret, jeg åpnet lufteskruen og helte på med masse vann til motor fikk nedkjølt seg en god del. kjørte videre hjem

En kompis sjekket bensinpumpa igår, hørte den startet og kommer bensin frem til dysene..

Har prøvd med startkabler og et annet batteri, høres ut som om den skal starte, startern går rundt samt vifte til bilen og reimer ;s.. kommer også bittelitt eksos ut potta bak

Har ikke prøvd med startgass, vurderte å kjøpe det idag for å prøve

Posted
Hvordan jeg merket det var at når jeg kjørte gikk temp målern over på det rød, jeg stoppa å så bilen røyk som fader under panseret, jeg åpnet lufteskruen og helte på med masse vann til motor fikk nedkjølt seg en god del. kjørte videre hjem

En kompis sjekket bensinpumpa igår, hørte den startet og kommer bensin frem til dysene..

Har prøvd med startkabler og et annet batteri, høres ut som om den skal starte, startern går rundt samt vifte til bilen og reimer ;s.. kommer også bittelitt eksos ut potta bak

Har ikke prøvd med startgass, vurderte å kjøpe det idag for å prøve

Håper for din del at du ikke fyllte vann på varm motor.

Posted
Jeg var dum nok til å gjøre det for å få avkjølt motoren.. har en stooor anelse om toppakninga siden ikke bilen starter ..

Kan desverre høres ut som det, man må aldri fylle kaldt vann på en varm motor og iallefall ikke en som er av aluminum.

Posted
Har du noen andre råd føre jeg fastsetter at det er toppakninga da? ^^

Ta en kompresjonstest, eventuelt skru ut pluggene å se om det er vann på de eller om det kommer vann ut plugghullene når du kjører motoren rundt.

Posted

Fikk startet motoren med startgass over DYSENE faktisk! .. en tynn skrape lyd med engang jeg fikk opp turtallet. røyk ganske mye bak.. etter ca 10-15 min gikk temp nåla mot det røde.

Ut foran fra luftehullet til radiatoren kom det en type eksos, og bak ved potta kom det "vanndamp?"

Skjønner ikke en dritt, helt sikkert toppakninga..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...