Gå til innhold

BMW 523ia starter ikke HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fikk startet motoren med startgass over DYSENE faktisk! .. en tynn skrape lyd med engang jeg fikk opp turtallet. røyk ganske mye bak.. etter ca 10-15 min gikk temp nåla mot det røde.

Ut foran fra luftehullet til radiatoren kom det en type eksos, og bak ved potta kom det "vanndamp?"

Skjønner ikke en dritt, helt sikkert toppakninga..

Høres ut som det lekker både vann inn i sylindrene i tilegg til olje i vannet, tror ikke du bør prøve å starte den noe mer uten at du har demontert toppen å sett, kan i værste fall være sprekker i både topp og blokk :shock:

I beste fall, kun toppakning, men da skal du være heldig.

Skrevet

jeg er fucked med andre ord.. bare nesten å leite etter nye motorer da! .. huff. kjøpte bilen for 2 mnd siden. morsomme saker, bilen fungerte jo så sykt bra føre alt dette skjedde, ingen tikking ellernoe :S

• 2 weeks later...
Skrevet

La merke til istad at det var olje på venstre side av motoren (når du ser mot den) .. under der ved de 6 eksos? greiene som kommer ut!? .. og ved skjøten til eksosrøret.. bilen vil heller ikke starte uten startgass. men bygger seg opp turtall når jeg bruker startgass over dysene :o

Skrevet

Den olja du ser på venstresida , kan komme fra ei likk toppdeksel pakning.Det er ikke så farlig.. Mere foruroligende at det kommer eksos fra lufteskruen ved ekspansjonstanken....Komp.test er mitt forslag for å kartlegge gåen topp pakning...(eller forhåpentligvis ikke gåen) Tror ikke du skal eksperimentere så mye før det er avklart. Kan fort bli fryktelig mye dyrere..

Lykke til.

Skrevet

Da er bilen på verksted og i toppen var det sprekker OVERALT! .. så nå blir det satt inn en 525 motor.. alt i alt med feilsøking, ny olje, automatolje og 6 mnds garanti kom på 23500 kr! :P .. huff, dyyyrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...