Bellen Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Kardangen på min 325 er utslitt og lager en "klink-klonk" lyd ved pådrag. Denne lyden synest eg nå har tiltatt en del, og eg tror derfor at kardangen ikkje har lenge igjen av sitt liv Eg forhørte meg hos BMW-verksted, og dei sa at dei ikkje overhalte kardanger, og at dei kun monterte inn nye. Dette ville bli en kostnad på mellom 20 og 30 tusen, noko som eg syns er alt for mykje å koste på bilen. Men er det ikkje mulig å få kjøpt reservedeler til kardangen, må den kjøpes komplett? Har også kika på realoem.com, men kan ikkje finne enkeltdeler til kardangen der helder. Alternativet er å få tak i en brukt kardang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Kjøp en brukt diff.. sjekk ut www.koed.no eller www.bildelsbasen.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SideIn Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 det er ikke sikker at diffen er så dårlig, sjekk stikkaksler først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 sjekk bakre diff foring først, som gir akkurat disse symptomene og er en vanlig feil på e46. Dersom det er diff, som sweet bmw sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Sikker på at han mener diffen? Differensialen sitter inni bakakselen og kardanger er leddene som er på mellomaksel og rattakselledd... Skjønner at bmw-verksted ikke overhaler mellomaksler men bakaksler bør de klare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 12, 2011 Forfatter Share Skrevet November 12, 2011 Hmm... Eg trudde at liksom heile klumpen var det som blei kalt kardang og diffen var inn i kardangen, er det feil? Det er ingen foringer eller anna oppheng som lager denne lyden, den kommer innenifra. Eg trudde tidligare at det kunne vere pinjong/kronhjulet som er utslitt, men godt mulig at det er stikkakslingene. Dei er da grei å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 Jablir som oftest kallt kardang men er lett å missforstå kronhjul og pinion blir ikke utslitt men hvis det er der slakken er så må den shimses opp.. For mye klaring blir slakk og for lite blir uling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 Ok.. Takk for svar så langt. Eg ser fleire her på forumet har problemer med denne slakken i diffen, men eg ser ikkje at nokon har utbedra problemet. Nokon som har forsket på problemet og funnet ut kva som forårsaker denne slakken? Mitt lokale BMW-verksted kalte dette ein "normal" slitasje og sa at det ikkje var noko å bry seg om, men eg synest det er sjenerende å kjøre rundt med denne "klink-klonk" lyden kvar gong eg gir gass og slipper gassen. Og sidan eg har SMG-kasse, så får eg ganske kraftige rykk spesielt ved nedgiring. Er det ingen som veit om det er mulig å kjøpe enkeltdeler til diffen/kardangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 13, 2011 Share Skrevet November 13, 2011 Du får kjøpt deler men er bare shims du trenger, men er en del jobb. Plukk den ned å lever den på nærmeste landbruksverksted er normalt at det blir noe slakk i drivverk på smg-biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet November 13, 2011 Forfatter Share Skrevet November 13, 2011 Ok.. Da får vi sjå til våren. Har planer om å skifte veivhusventilasjon og o-ringene på vanosen. Men driver for tiden med å skifte understell på ein Trans Am med big block, så garasja er okkupert. Men den skal på veien igjen til våren, så da får eg plass til å få inn bmw'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå