Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 728
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Skal du bredde disse eller? Er de ikke 7,5 brede?

Vet ikke om jeg skal gjøre det, men hadde vært tøft og hatt 9,5" bak og 8,5" foran :)

Skrevet
Tøft! Følger med ekstra her da jeg har noen av de samme planene med mine, men har heller aldri pusset opp felger! :)

Begynner til helga antaglivis :)

Skrevet
på dhiorvik sin tråd om hans e30 er det også vledig bra detaljert ang felgoppussing :D

Ok, takk for tipset! :)

Skrevet

Jeg må jo kjøpe meg litt småtteri, noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe av poleringsmidler, slipejern, osv. Tenkte jeg skulle handle meg 180p,320p, 600p våtlsipepapir, 800p våtslipepapir.

Malingsfjerner er vel også ganske greit og bruke til og fjerne gamle lakken på kantfelgene?

Jeg har ikke peil men har lyst til og komme inn i dette her, noen som kan anbefale en god handleliste for meg? :)

Skrevet
Jeg må jo kjøpe meg litt småtteri, noen som har noen forslag til hva jeg burde kjøpe av poleringsmidler, slipejern, osv. Tenkte jeg skulle handle meg 180p,320p, 600p våtlsipepapir, 800p våtslipepapir.

Malingsfjerner er vel også ganske greit og bruke til og fjerne gamle lakken på kantfelgene?

Jeg har ikke peil men har lyst til og komme inn i dette her, noen som kan anbefale en god handleliste for meg? :)

Til polering brukte jeg noe som het POL. Testet dette ut når felgene gikk i 80km/t på bilen, jeg med POL på ene siden og en kompis med Autosol på andre. Begge felgene var identisk pusset ned i forkant og den eneste forksjelden var polerings middelet.

Pol viste seg og være mer effektivt og ble blankere en autosol. Pol heter nå Wenol, og har værtfal sett det til salgs på Ebay.com :)

Her har du litt av hvordan jeg gjorde det: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=155234&start=705

Men, Ealoken linka vel til en annen tråd som kanskje er litt mer relevant for deg, da du har skrudde felger og jeg ikke hadde det. :)

Skrevet

Ville lest tråden du fikk link til, står 99% av det du spurte om der. Hva deling angår står det endel i tråden min. Men tror disse er to delt(?) senteret er en del, og tønna er en del. Da er det i hvertfall trasig å få de breiere.

Malingsfjerner, ta kantkjøringer med fil, puss med: 180-240-400-600 tørt, 800, 1200 våt og bruk noe mer seriøst en autosol til å polere med. Feks. Gasolin sitt kit. Sjekk tråden til 635csi;)

Lykke til!

Skrevet

Takk for info Diohrvik! ja er 2 delte. Skal lese litt i tråden din, og 653csi sin tråd.

Skal drive litt helga, tenkte jeg skulle fått delt dem, og hatt på malingsfjerner på kantene, og begynne og pusse litt.

Trengs det spesialverktøy?

Skrevet

bruker bare en vanlig 10mm pipe, sånn med mange kanter :P

er alle 041? jeg kjøpte et sett for en stund siden, det var 041 forran og 042 bak. 042 er 8,5".

har forøvrig akkurat satt de på bilen for å se. har hatt de i fra hverandre, polert kantene og pulverlakka skruene.

må egentlig spaces en halvmeter ut for at det skal se litt bra ut.

bilde av bilen med hjulene: (er for høy nå, pga har kjørt med noen 18" hjul en stund)

b86zypymqzqklukc0n8v.jpg

si i fra om jeg skal fjerne bilde :)

lykke til med felgpussingen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...