Gå til innhold

Re: Bmw E30 To dørs 325I total restaurering.

Blokkis
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å oppdatere litt siden jeg har tilbringt helgen i verkstedet og begynt å sandblåse :)

Jeg var heldig med været så jeg tok ut karosseriet, for å slippe å fylle hele verkstedet med sand ;)

Resultatet ble helt greit, fant fort ut at jeg har for liten tank på kompressoren, til å holde trykket oppe i sandblåsertanken, så derfor så ble det et par 5 minuttere ;)

Jeg ble nesten ferdig, gjenstår kun en hjulbue og litt småtterier her og der. Så når jeg tar den med inn i verkstedet igjen, så tenke jeg å gå over kjapt med sandpapir under hele bilen, mulig jeg sandblåser bilen på nytt igjen med en større kompressor,når jeg er ferdig med å sveise den opp.

Begynte også å demontere delebilen min, for å begynne å skjære ut karosserideler, å denne ser svært rustfri og fin ut :D

Og som dere ser på bildene mine, så har jeg jo litt å sveise på ;)

Før sandblåsing.

air7ys00kx96eoyhcxi8.jpg

xwmeb2ajx6ant39x13w3.jpg

Etter sandblåsing :)

0oeo06y07k3itoz6z2jh.jpg

d6u5b9awxxkniuieuybl.jpg

7kvwkfmuumyvmb666kpm.jpg

Bilde tatt mens jeg holdt på

2bivtr29lxzjjfuig3kx.jpg

Et bilde av delebilen :)

78u8ktf23uv6ky1ha1h4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Snart kommer vintern, mindre å gjøre, mer tid for oss å være i Værste Blokkis ;)

Jada! Vi får vel holde på utover vinteren ;) Kjekt å ha verksted sammen med noen!

hei!

ser jo ikkje så gale ut!

hadde eg vært litt mere i nærheten skulle eg gjerne ha vært med å sveist litt for deg for morro skyld og en smule savn av min gamle e30 :)

stå på! skjer ingenting før du finne frem verktøyet!! :)

Takk for det Stabben! E30 er jo en av de kuleste bilene mener jeg, og jeg vil egentlig ikke gi den opp heller :) Hyggelig å få tilbakemelding. Er jo bare å ta tiden til hjelp og begynne! Er jo mørketider fremover nå, så da er det jo bare å holde på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

ser jo ikkje så gale ut!

hadde eg vært litt mere i nærheten skulle eg gjerne ha vært med å sveist litt for deg for morro skyld og en smule savn av min gamle e30 :)

stå på! skjer ingenting før du finne frem verktøyet!! :)

Takk for det Stabben! E30 er jo en av de kuleste bilene mener jeg, og jeg vil egentlig ikke gi den opp heller :) Hyggelig å få tilbakemelding. Er jo bare å ta tiden til hjelp og begynne! Er jo mørketider fremover nå, så da er det jo bare å holde på! ;)

eg leite fortsatt etter en ny e30, men er på jakt etter en 325cab.

veit ikkje heilt ka det er, men selv om det regne som bare det her i bergen så er det den som alltid traff meg :) (liker jo såklart coupe`ene også)

kan sende deg ett par bilder av den eg bygde tidligere så får du kanskje noe motivasjon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har gjort så mye kan du ikke gi opp! :) bare å brukelitt tid så man ikkeblir helt lei.

Fungerte sandblåseren bra? Kjøpt meg en slik på jula, men ikke prøvd den ennå. Hvor stor kompressor brukte du?

Sant sant! Er vel bare å stå på :) Blåseren fungerte veldig bra synes jeg, men kompressoren jeg kjørte på var 150L, men den er gammel og sliten så ble ikke helt optimalt, så måtte vente på trykket skulle jobbe seg opp. På tide å invistere i en ny kompressor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Sannheten er vel at du totalt drepte den vi hadde :mrgreen:

Joda! ;) Men den var jo gammel og god, og har jo blitt brukt veldig mye det siste året.. Så den begynte vel å synge på siste fra før av :)

Mulig jeg har funnet en dyktig rustsveiser som vil hjelpe meg :) Krysser fingrer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...