Hawkon88 Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Styr unna denne bilen! Ligger til salgs på finn. SPZ bil på askøy som selger den. De virker svært seriøse og ordentlige, så jeg lar ikke denne bilen avgjøre mitt inntrykk av dem som bruktbilforhandler. Ikke spurte jeg om feil på bilen heller, da jeg liker best å finne ut av dem selv- før jeg ber om hva de har funnet ut av etterpå.. Min liste før jeg ikke gadd å leite etter fler feil: Røykelukt i kupeen. Brukt duftspray for å fjerne lukten. Amatørmessig/ettermontert elektronikk (til og med brukt malerteip på en kobling i nærheten av batteriet, noe av ledningene er koblet til parklys?) Risting i rattet ved nedbremsning (trolig forstilling, merkes ikke før man har høy fart) Slitekant på skivebrems bak Enormt med steinsprut på frontfanger, panser, forskjermer, frontvindu og tak. Mye vaskeriper, riper i kanaler Stor slitasje på venstre støttepute på førersetet Dugg i frontlykter Trolig lekkasje i noe pakninger eller noe, da alle vindene ble fulle av dugg på innsiden hvis bilen ble parkert i mer enn 30 min. Dårlig utført reperasjon av bakrutepakning i tilstøtning mot bakluke Ødelagt håndtak for bagasjeromsmatte Ved drag over 3000omdr mister motoren kraft ”av og på” med ca 0,5-1sekunds intervall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 At folk gidder røyke i en sånn bil. Synd bilkjøpet ikke gikk som det burde, var ute og siklet litt på den selv. Spurte om en kjøretur, men det var 5 minutt før de stengte, så ba meg komme igjen dagen derpå. Ble aldri noe av desverre, kunne kanskje "advart" deg litt om disse feila (selv om jeg pleier være helt i svime når jeg prøvekjører ting, oppdager ingenting av feil og mangler). Men ser jo du bor i Bergen, da var det vel ikke rare turen ut til Askøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansove Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 høres ikke ut som spz jeg kjenner til, Har kjøpt biler der og kjenner godt til de. De bruker å være Meget ærlige og fremstår som pålitelige bilselgere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 De virker svært seriøse og ordentlige Han skriver jo at han fikk et ok inntrykk av de da, men alle biler de har inne kan vel ikke holde samme høye nivå alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Høres jo mye ut som slitedeler dette som på de fleste biler, også en Alpina D3 Er jo bare et spørsmål om pris! Er man innstilt på å bruke litt tid og penger på å få den i ok stand så er jo det helt greit. Røykelukt i bil forsvinner etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Høres jo mye ut som slitedeler dette som på de fleste biler, også en Alpina D3 Jeg var på vei til å skrive akkurat det samme i stad, hehe.. Det er jo faktisk en bruktbil det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Men det er faktisk en bruktbil til 300.000,- kroner. Om jeg skulle kjøpt en bil til så mye penger, så hadde jeg aldri i verden godtatt så mange feil/mangler(om disse opplysningene stemmer). Mulig jeg som bare er rar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Nå aner jeg ikke hva en Alpina D3 i god stand er verdt, men alt blir solgt bare prisen er riktig. Skrur man selv og er en som kan fikse slike feil som det er på denne, så er jo denne bilen ypperlig spør du meg! Da har man sjansen til å skaffe seg en forholdsvis billig Alpina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Men det er faktisk en bruktbil til 300.000,- kroner. Om jeg skulle kjøpt en bil til så mye penger, så hadde jeg aldri i verden godtatt så mange feil/mangler(om disse opplysningene stemmer). Mulig jeg som bare er rar... Det spiller jo overhodet ingen rolle om det er en bruktbil til 50 000 eller 300 000? Brukt er brukt, og man får som regel hva man betaler for. Nå har ikke jeg fulgt med så mye på hva disse modellene har blitt solgt for, men i fjor stod det en '06 mod D3 til salgs for i overkant av 350 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Men det er faktisk en bruktbil til 300.000,- kroner. Om jeg skulle kjøpt en bil til så mye penger, så hadde jeg aldri i verden godtatt så mange feil/mangler(om disse opplysningene stemmer). Mulig jeg som bare er rar... Det spiller jo overhodet ingen rolle om det er en bruktbil til 50 000 eller 300 000? Brukt er brukt, og man får som regel hva man betaler for. Nå har ikke jeg fulgt med så mye på hva disse modellene har blitt solgt for, men i fjor stod det en '06 mod D3 til salgs for i overkant av 350 000. Vi har nok litt forskjellig syn på dette, Tore. En bruktbil til 50.000,- som sikkert er fra 90-åra som har rullet 200k+ lider såklart av noen feil. En bruktbil til 300.000,- som er fra 2006 som har rullet 90k bør ikke ha såpass med feil som skrevet over her. Ihvertfall ikke hvis man ikke blir informert om dette... Brukt er brukt, men pris og km.stand spiller inn. Du forventer at visse ting er i orden jo nyere, lavere km.stand og dyrere bilen er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 For å dra den helt ut. Om det lå en '06 Murcielago med 90k på telleren til salgs for 300 000 på finn.no, hadde nok jeg sett bort fra både røyklukt, slitte seter og mye annet. Tror faktisk ikke den hadde trengt å hatt seter i det hele tatt, hadde fremdeles kjøpt den. Vet det var halvveis usaklig, men poenget er gyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 OK, så det er tydeligvis litt småplukk på den, men styr unna var da veldig sterkt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 15, 2011 Share Skrevet November 15, 2011 Dette er forøvrig bil det er snakk om: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 828048.jpg Men at dette er vanlige slitedeler for denne bilen er bare tullball! Slik som trådstarter beskriver bilen så føler jeg med en gang att det er noe lureri ute å går. En såpass ny bil skal da ikke lekke i pakkninger og være full av dugg på innsiden, for meg høres det mest ut som den kan ha vært kollisjonsskadet! Risting i rattet ved bremsing kan jo være rust på bremsekiver slik som jeg hadde på min 325d da den var fått 80 000 km, videre så høres det ut som skjevhet i en av skivene! Er det forstillingsproblemer så vil jeg ytterligere stille spørsmål ved denne bilen. Slitt førersete og mye steinsprut kan i værste fall være årsak at bilen kanskje har gått lengre enn det som blir fortalt. Om forhandleren kan virke seriøs er greit nok med det kan godt være de forrige eierene ikke var det! Når det kommer til bruktbiler som er noen få år så gjelder det å være kritisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 16, 2011 Share Skrevet November 16, 2011 At folk gidder røyke i en sånn bil. Første papsen gjorde når han satt på i nyebilen min var å tenne en røyk, dette for at "jeg skulle få et normalt forhold til bilen". Grem. Hehe. Vet ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet November 16, 2011 Share Skrevet November 16, 2011 OK, så det er tydeligvis litt småplukk på den, men styr unna var da veldig sterkt...+10Røyklukt i en bil er ikke en mangel eller feil, slitekant på skiver bak på en bil som har gått 100`er normalt, dugg på innsiden av ruter kommer som regel av tett pollenfilter, risting i ratt kan vel være slakk i ett endeledd, bærekule, foring eller kast i skiver, også helt normalt på en bil som er brukt! Steinsprut og riper! i kanaler, igjen, bilen er brukt. Og en klarer også og mene at denne må være kollisjonsskadet Det er lurt og tenke seg litt om før man publiserer ting på nettet. PS! jeg røyker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå