dagii Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Hei! har ett spørsmål om bilen min. I dag stoppen den pluttselig, virke som den slutte å få bensin eller noe sånt, turtelleren datt bare rett ned på null. Prøvde skrudde av tenninga og prøvde å starte igjen. Bilen startet med en gang, men er ikke helt sikker på når den fusker fordi den fusker bare inniblandt. det lukter også "vondt" av eksosen. hva kan dette være? gåen lamdba? katalysator? topppaking??? eller ikke ginster på plugg? er ikke så veldig flink på dette, så takker for svar i nærmeste fremtid !
dagii Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 24v ja:P m50-b20:P skal ikke være no bæsj
BimmerAnders Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Dette kan nok være litt forskjellig, men sjekk gjerne bensinpumpe, eller falskluft i innsug eller slanger. Er turtallet ellers jevnt når den er i live?
dagii Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 turtallet går jevn noen ganger, noen ganger fusker den. Men er ikke slik hard fusking, men du merker det. kan ikke være kondens eller noe i bensinsystemet eller noe sånt da?
BimmerAnders Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 oki, det kan for all del være kondens også, hmm.. ujevnt turtall er ofte et falskluftproblem, men det høres nesten ikke ut som dette. Siden den stopper plutselig tyder det jo på bensin- eller luftmangel. hadde en 318is som hadde samme problemet, der var det bensinpumpa som måtte byttes.
dagii Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 har kjøpt kondensfjerner nå, skal se om det funker
BimmerAnders Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Nei, tror ikke det hjelper, men har du funnet ut om bensinpumpa fungerer som den skal?
norbakken Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Jeg har noe av lignende problemer på min også nå, men mener og ha hørt at det kan være kamakselsensoren som er gåen. Må sjekke litt mer, men jeg tør ikke bruke min lenger, den dør stadig i lyskryss og sånn
scoot Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Slenger meg på Norbakken - sjekk sensoren, husker bilen til mor var sånn en stund helt til den plutselig døde. Da var sensoren gåen.
dagii Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 Min virker helt normalt nå, fusker veldig lite, men det lukter veldig vondt av eksosen :S skjønner ikke hva det kan være :S synes også den bruker litt mye bensin..
Hauso Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 prøv å koble fra lambda, lmm osv, for å utelukke dette. Fusker den når den er kald/varm? sjekka at den går på alle sylindre?
norbakken Skrevet Desember 2, 2011 Skrevet Desember 2, 2011 Har du funnet ut av det? Jeg ringte til Alf Lie Motor og forklarte symptomene på bilen min, og han var 90% sikker på at det var veivsensoren min.... så jeg bytta den og nå sviver børsa som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå