bmwsel Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Noen som kan gi en enkel forklaring på hvordan denne skal fungere. Har en 2008 E61 med fabrikkmontert webasto. Den kan betjenes fra enten skjerm eller remote. På skjerm har du to valg independent heater eller independent vent. Den starter uten problemer ved å velge denne metoden (både direkte eller på tidsur). Men jeg føler at kupeen ikke blir særlig varm når den sto på independent heater. Er det noe som må gjøres for å få full varme? Tenker da på feks. slå av aircondition, termostat på max, eller liknende? Det følger også med remote (T80 eller T90) den med on/off og kun en liten led. Denne funker ikke. Har byttet batterier men mulig den må programmeres på ny. Leste et sted at du skulle ta ut sikkring 1A fra sikkringsholder til webasto (Hvor er denne plasert?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Varmer heateren dårlig kan det være kjølevannet(luft i systemet)som er årsaken,dette må være 100% iorden,Du trenger ikke røre noe i bilen for heateren starter viften og varmen kommer når kjølevannet blir varmet opp,bare la alt stå på samme temp osv som du bruker vinterstid,tar vel 15-20 min før den varmer skikkelig,den bruker en del batteristrøm så har du på varmeren i 30 min,må du kjøre ca 30 min for å lade opp forbruket,har du dårlig batteri så slår den seg av automatisk så du har nok strøm til å starte bilen.Sikringen sitter som regel i nærheten av batteriet og heter ikke 1a selv om det står så i bruksanvisningen,på e39 er det nr 47 over batteriet.Vent funksjonen er kun lufting med vifter om sommeren og har ingen ting med AC å gjøre.Søk på google (webasto fuse bmw e60) så finner du nok plasseringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 På remoten må du trykke inn både på og av-knappen to gangen for å slå den på/av. Hold på knappen inne til dioden lyser, trykk så en gang til og dioden skal blinke og Webastoen fyrer i gang. Samme prosedyre for å slå den av. Er i alle fall slik på E90! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lommelom Skrevet November 17, 2011 Share Skrevet November 17, 2011 Min E60 blir i alle fall glovarm ganske kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 Takker, fikk starter den med remote når jeg trykket to ganger. Da er det bare og se om jeg får noe skikkelig varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staleso Skrevet November 21, 2011 Share Skrevet November 21, 2011 Hei, har en bmw e61 520 da med webasto thermo top c. Webastoen fungerte helt fint tidligere i høst, men nå slår den seg ikke på. Når jeg aktiverer via fjernkontrollen, skrus lysene i kupeene på - noen sekunder - deretter skjer det ikke noe. Kan det være at batteriet ikke har nok lading? Det blir endel småkjøring. Noen som har hatt tilsvarende problem? Hvilken sikring kan det være? Finner ikke dette etter mye søk i Google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Er det noen her som vet hvilken plassering sikringen for webastoen har på en e61..?? Jeg har lett etter svar uten å finne.. Også i instruksjonsboka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg mener bestemt å huske at den er lokalisert på plass 20 i hanskerommet. Sikringen skal være 20A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg mener bestemt å huske at den er lokalisert på plass 20 i hanskerommet. Sikringen skal være 20A. Flott..! Da skal jeg sjekke d.. Men er det sånn at jeg da må ta ut selve hanskerom-luka for å komme til sikringene? Jeg har en cd-veksler bak der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Du tar av det dekselet ja. CD vekslepengene trenger du ikke tenke på da den står fastmontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Hmmm... Var ikke sikringen som var gåen i alle fall.. Det kommer et par små klikk når jeg prøver å starte med fjernkontrollen.. That`s it.. Jeg startet den en gang i sommer. Da startet den, men det var bare kald luft.. Er den sota igjen da skal tru..?? Jeg lukter at dette kan bli dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 3, 2012 Share Skrevet November 3, 2012 hei får ikkje min til å starte opp med fjernkontrollen. nytt batteri , får ikkje opp noko lys i den. webastoen fungera når eg går inn å setter på kl. nokon andre tips? vil gjerne ha dette i orden no når vintern kjem igang. dette gjelder ein 2006 mod 730d e66 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darc Skrevet November 18, 2019 Share Skrevet November 18, 2019 Hei folkens. Jeg har samme problem med webasto varmer den er original fra BMW og har fjernkontroll jeg vet ikke hvordan den skulle virke men når jeg prøver å trykke på «på knappen» inntil lede lyser så trykker jeg igjen og da kommer det blinkende lys. På bilen lyset kupe lyse i noe sek. Også skjer ingen ting videre. Noen sier at det må restarte systemer fra selve varmeren vet noen her hvor den er plassert i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 18, 2019 Share Skrevet November 18, 2019 (endret) Du må nesten lese av feilkoder. Evt bruke rett type verktøy for å nullstille. Dette kan ikke løses ved hjelp av noe annet. Endret November 18, 2019 av Otis La til info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå