Arnfinn Gjøsund Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Ser at GS bildeler selger Hella facelift til e39 for 4500 kr. Dette er uten Xenon. Har søkt litt på forumet, og det nevnes noe om uheldig lysbilde i Hella halogenlamper. Er dette bare tullprat? Er dette de orginale lyktene som ble levert på e39 facelift? Jeg synes de ser veldig bra ut, men vet ikke om en kan si det samme om holdbarhet og funksjon? Har nå noe helvettes dritt som fulgte bilen da jeg kjøpte den. Lang liste: Elendig lysstyrke på kjørelys Angel eyes som lyser ujevnt. Sprekk i glasset på flere steder Ikke mulig å godkjenne uten å sette halogen pærer i stedet for Xenon som fulgte bilen Pakningen rundt lykta vil ikke ligge riktig. Baklysa pulserer(vil tro det er siden frontlyktene ikke er orginale) Som dere sikkert skjønner, jeg trenger nye frontlykter. Håper noen kan svare på dette...
mbruer Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Hella er det som bilen har orginalt ja.. Men søk litt på nett så kjøper du deg heller faceliftlamper med xenon:)
Reef89 Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Kjøp facelift lykter som sagt ja:) best og finest Grådig enkelt.
Arnfinn Gjøsund Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Hva ligger facelift med xenon på i pris da? Nytt eller brukt... Er de Hella lyktene jeg snakker om så veldig mye dårligere enn Hella facelift xenon? Er det verdt de ekstra kronene? Må jeg gjøre noen ombygging for å få montert og godkjent både med og uten xenon? Jeg har 97 520i touring. Jeg har xenon sats fra de lyktene som står på bilen nå, men det ser ut til at de gir pulsering i baklys...
Johnsen86 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Om du har vært på kontroll med bilen og fått feil på at du har ettermontert xenon så ville jeg ikke kjøpt nye lykter med xenon, det er både lettere og billigere å kjøpe nye lykter med halogen for så å ettermontere xenon etter kontroll. Skal du først kjøpe nye lykter til bilen så ville jeg absolutt lagt litt ekstra penger i det og kjøpt facelift lyktene, det er den mest populære oppgraderingen til E39 og vil nok gjøre bilen lettere å selge i ettertid i tillegg til at den i mine øyne blir penere. Det lar seg gjøre å få bilen godkjent med xenon, men da skal den ha både lyktespylere og automatisk høydejustering av lyktene med sensor på bakaksel. Det er som sagt mye styr så kjøp heller facelift uten xenon, så om du savner xenon så ettermonterer du det, for eksempel med kit fra www.vvme.com eller den satsen fra lyktene du har nå. Om de er skyld i pulseringen i baklys vet jeg ikke, men det er ikke utenkelig ettersom alle lys blir styrt fra en felles lysmodul. Å kjøpe facelift lykter brukt lar seg nok gjøre, men kontroller da glasset for slitasje og sjekk at ikke stagene som holder reflektorene på plass/ justeringsstagene er knekt da disse har en tendens til å ryke.
Arnfinn Gjøsund Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Mao Hella Facelift uten Xenon for 4500 er et bra kjøp? Ser ut til at disse koster 8500 utenom dette tilbudet. Er disse lyktene laget for halogen, eller er de laget for xenon? Jeg vil uansett sette halogen i de først...
Johnsen86 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Det er ett godt kjøp ja ! Både facelift og prefacelift kommer originalt både med(ekstrautstyr) og uten xenon, de som ikke har xenon er selvsagt laget for halogen pærer.
Haug530D Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 4500,- er vel ett greitt kjøp ja, når det er sagt så har Koed.no samme lyktene til 2023,- pr stk. Delenr hos Koed: www12547 og www12548 Hella sine Xenon Facelift lykter selger de for 3372,- pr stk Delenr: www12549 og www12550 Men da må man ha ballaster utenom 1605,- pr stk, samt motstandsbokser
Arnfinn Gjøsund Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Om Koed selger de billigere, så kan jeg vel bare kjøpe der. Så lenge en vet at de nummerene du viser til er helt sikkert Hella uten xenon...? Jeg ser at også tåkelys til M fanger selges til halve prisen av GS bildeler. Merkelig denne prisforskjellen. Kan ikke se hvorfor GS skal ha en så mye høyere pris. Er Koed en pålitelig leverandør?
RS-Heggem Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Koed har pakkepris på ca 3200,- for begge lyktene. Med andre ord, du bruker ikke de delenr som Haug523 kom med. Der følger det også med overgangskabler som du må benytte på prefacebiler. Koed er absolutt en pålitelig leverandør. Det med grøfelysene er ofte en sammenheng mellom orginale og uorginale varer.
Arnfinn Gjøsund Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Takk for svar alle sammen. 3600,- ser jeg settet ligger på nå. Det er ganske utrolig når normalprisen til GS er 8500,- Mulig grøftelysa er uorginale, men de har ikke noe annet i klarglass hos Koed. Har studert nettsiden til Koed nærmere, det er helt klart et lavere prisnivå en GS ! Blir vel å bestille deler derfra heretter.
codex Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Jeg kjøpte de fra Koed, facelift hella uten xenon. Etter en lysstillingskontrol så ble jeg veldig fornøyde med lysbildet på de. Og utsendet i fronten ble jo noe helt annent enn org. preface Og de er jo 99.9% like utsendemessing som org facelift lykter. Winning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå