Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mitt instrumentpanel har begynt å flasse og "revet" opp i skivene, så vil gjerne bytte dette.

Tenkte da å kjøpe et nytt instrumenthus fra en delebil og bare flytte over skivene, slik at selve computeren er orginal. Dette skal vel gå ann på E36?

Eller er det likegreit å kjøpe et M3 instrument?

Bilen er en E36 Coupe 318is 92''

Noen som vet hvordan dette gjøres? :)

Takk for svar!

Skrevet

du kan ikke bruke m3 instrument ihvertfall, fordi det er beregnet på en 6 syl bil, mens din har bare 4, så det vil ikke stemme i det hele tatt desverre

men det og bytte hele instrumentet er ihvertfall lett som bare det, 2 torx (t27?) og 3 ledninger som skal ut også få lirket det rundt rattet om du ikke vil ta det av.

hvordan du bytter skiver osv aner jeg ikke, men det er jo fort gjort og sprekke plasten når du skal dele huset vet jeg.

Skrevet

Ok, hadde blitt litt vell wannabe å hatt M3 instrument likevell.

:P

Men da tenker jeg å kjøpe et instrument fra delebil og ta alle målerene fra dette over til mitt. Slik at jeg beholder kjørecomputeren, mtp kilometerstand og service ol.

Er vel skruer bak på instrumentet som gjør at man kan montere hver enkelt skive / måler. Noen som kan bekrefte dette? :)

Skrevet

Så vidt jeg vet så ligger dette lagret i hjernen. Dvs at du kan ta et annet instrumenthus fra en annen 4 sylindra bil og putte inn i din. Km stand, service osv skal stemme fordet.

Skrevet

Ringte bilopphuggeri, da dem hadde et fint instrumenthus. Karen der sa at kmstand fulgte huset og er ikke lagret noen andre steder. Så hvis jeg setter inn nytt instrument vil ikke min kmstand kopieres. Han sa derfor at jeg burde heller kjøpe meg løse skiver på ebay o.l og bare skifte ut disse.

Skrevet

Tingen er at jeg ikke finner løse skiver til salgs, finner bare masse stygge hvite og blå skiver. Tips? Kan man flytte skiver fra annet instrument?

Forresten dirty, vet ikke om jeg sendte deg PM om at rens av kjedestrammerskruen fungerte veldig bra ;)

Skrevet
Her er det du trenger til en fornuftig pris http://www.autoroyal.no/shop/productDet ... 4758973935

Husk at du må bestille til 325 siden speedometeret på 318is går til 260km , bruker disse på min 318is :)

det er samme som han på bildet over her har, disse glower skikkelig i mørket

man har også valget mellom grønt og blått lys.

Skikkelig harry :lol: Japse look

mye finere med orginale og røde visere

Skrevet

Det er vel smak å behag, personlig synes jeg forandring fryder

hvis man har valget mellom orginale flassete skiver og disse hvite så veit jeg godt hva jeg ville valgt igjen

man kan også velge å ikke kobble til ledningene til glow fungsjonen, da får man bare vanlige hvite

Skrevet

slik ser skivene fra autoroyal ut, ser at dem ikke var helt lik, med disse slipper man at man får text både for kmh og miles

7qs2814lbdywodgejh6i_thumb.jpg

1dsaco76ubkspqznr811_thumb.jpg

hmzsohlx7co8fbmkqvcp_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...