Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Då får jeg håpe at bilproblemene har blitt avsluttet for denne gang. Det hele begynte med at viftereime rauk på bilen, dette skjedde på et dårlig sted selfølgelig mens jag var ute på tur. Dermed måtte jeg ringe falken å få den fraktet på verksted, jeg hadde med reime og hadde slev kjøpt 2 strammere, denne jobben kom på 3500kr.

Så snakket jeg med verkstedet at jeg hadde problemer med at bilen tappet strøm, slik som denne "tråden" sier og at batteriet var ned ei 5,7V. Dermed tok det til å feilsøke på bmw-en denne jobben + batteritest kom på 2500kr.

Så hadde jeg problemer med at der ikkje kom varmluft ut fra varmeapparatet, der blåste kun kald luft. Og dette skulle selfølgelig skje mens jeg var på tur. Denne gangen fikk jeg også bilen på verksted. Dei kunne konsdatere at der var ei stor sprekk i termostathuset. Dermed byttet de termostathus med termostat. Denne jobben + delene kom på ca 3000kr.

Dermed har jeg lagt ut mange penger på BMW-en på 2 uker. Nå håper jeg der er nok for en stund.

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

3500 for å ta en umbraco og en 16mm med skralle å bytte strammeren og sette på viftereima etter å ha tatt dekslet under motoren av og på!?

faen!

Kast driten og dra til syden hvor dette er opptrekkeri.

Dette hadde jeg da jeg skrudde gjort for en tusse ink mva og en kaffe og en kake(ånei, nå er vi jo så sunne at det måtte blir Bon Aqua og en

frukt. Da sier vi 1200 :lol: Men så var sjefen min roligere på prisene da siden dette var ut på bygda(og beskjeden husleie og null kantine å fjonge fasiliteter som koster klaus).

Hvordan vil dere som er bilmekanikere i dag forsvare at dere trenger en sydentur for å skifte ei viftereim :?:

Noen påsto at det går an å skru inn 500/600tusen som mekaniker på vanlig kjede/ merkeverksted i Oslo i dag. Jeg kom aldri over 350 og tjener 389 nå. Søkte på jobb på Bilia i sommer og ble tilbudt 350 på Fornebu.

NOEN STIKKER AV MED SERIØSE PENGER HER ELLER HVA?

Desverre er det ikke bare vi E39 eiere som får det.

Håper det er juleslutt nå da og at bilen går til over nyttår, slik at den ikke går istykker igjen før gutta skal på påskeferie og må flå deg igjen :crazy:

• 4 weeks later...
Skrevet

Og der kom faenskapet problemet igjen, skulle hente bilen i går "nyttårsaften" men nei der var bilen tom for strøm. Nå har det nesten gått 1 mnd siden jeg hadde slike problemer. Du kan tru jeg var forbanna. Jeg målte spenningen på batteriet og den var nede i 5,7 volt. Etter 3 timer med ladding så fikk jeg start på bilen. Jeg kjørte dermed noen timer rundt med bilen og kjørte hjem. Jeg var ute å målte spenningen i stad og da målte jeg 12,56 volt.

Skrevet

Samme visa som min :!: Tre batterier ble kværka før jeg byttet viftemotstanden. Er fortsatt ikke helt bra, men starter hvis det ikke går uker mellom hver gang jeg starter den opp.

Er nok noe i bakluka, for står jeg med bakluken åpen i to timer, hjelper det ikke hvor mye strøm som er på batteriet. Da er det nesten tomt på ett par timer og jeg må ha starthjelp.

Skrevet

Var tips fra en mekaniker som har jobbet som Tekniker 1 på Furubakken bil i mange år Han hadde erfart dette på mange E39(touringer spesielt?)

Han hadde målt seg fram til strømtapet flere ganger. Jeg måtte bytte to ganger, men har fortsatt ett lite problem når luka står åpen

P

Skrevet
Var tips fra en mekaniker som har jobbet som Tekniker 1 på Furubakken bil i mange år Han hadde erfart dette på mange E39(touringer spesielt?)

Han hadde målt seg fram til strømtapet flere ganger. Jeg måtte bytte to ganger, men har fortsatt ett lite problem når luka står åpen

P

Hmm..ok takker for gode tips.

• 3 months later...
Skrevet

Har litt problemer på bilen min også nå som tapper seg for strøm..

Har tangamperemeter og skal måle strøm når bilen står stille, men lurte på hva en E39 trekker av strøm når den står iro, noen som har erfaring med det?

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg er litt usikker på hvor mye strøm den trekke når bilen står i ro. Men jeg har hørt at det vil ta minst 15-20 min etter at du har slått av tenning til bilen ikkje sender ut noen krypstrømmer. Altså etter 15-20 min kan du begynne å måle strømmen.

Jeg haddde problemer i natt igjen med at bilen var tom for strøm, dette vil vist ingen enda ta. Er så "forbanna" lei av dette problemet. Bilen vil gi alarm når det er alt for lite strøm og dette kjedde kl 03.00 i natt 13.05.2012. Jeg trodde problemet var telefonen i bilen, men nei. Hvordan er det med batteriet på bilen, når det tapper seg så mye med strøm, jeg vil tro at det vil bli svekket en god del.

Skrevet

Vist du ikke vet det allerede; Som du sa tar det en stund før den går i dvale, ca 15-20 min. Om du har automat så slukker lyset i girvelgeren når den går i dvale. Du må også passe på og la døra eller bagasjerommet stå opent, for om du opner en dør så våkner den igjen.

Så skal du måle på batteriet så la luka stå open mens du venter. :) Slår du på kupe lyset våkner den også. Skal ikke mye til :lol:

Skrevet

Nå har bilen stått i ca over 1 veke, men i natt så var den tom for strøm. Jeg vil tro at feilen kan være periodisk. "Feilen kjem og går". Dermed ser at det kan være vanskelig å finne denne "forbrukeren" som står på.

Skrevet

Drev på med litt rengjøring og ettersyn på jobben etter arbeidstid. Alle dører sto litt åpne sammen med bakluken som var åpen hele tiden. Etter noen timer var det ikke lenger strøm på batteriet nok til å gi releet ett klikk engang.

Da hadde ikke dette skjedd på månedsvis. Begynner også å tulle med tung servo, stopp ved humpete vei og at CC, radio/kassett osv ikke kan styres fra rattet. Håper dette løser deg ved å bytte sluttstykket bak i tenningslåsen!

Nå kommer også rusta på den. begynner å bli lei E39ern nå. Blir så mye påkost at det er på tide å kvitte seg med den før den er blitt ei superdyr dynge. Synd F11 er så dyr i norge enda!

Skrevet
Drev på med litt rengjøring og ettersyn på jobben etter arbeidstid. Alle dører sto litt åpne sammen med bakluken som var åpen hele tiden. Etter noen timer var det ikke lenger strøm på batteriet nok til å gi releet ett klikk engang.

Da hadde ikke dette skjedd på månedsvis. Begynner også å tulle med tung servo, stopp ved humpete vei og at CC, radio/kassett osv ikke kan styres fra rattet. Håper dette løser deg ved å bytte sluttstykket bak i tenningslåsen!

Nå kommer også rusta på den. begynner å bli lei E39ern nå. Blir så mye påkost at det er på tide å kvitte seg med den før den er blitt ei superdyr dynge. Synd F11 er så dyr i norge enda!

Ja det er vel på tide å prøve noe nytt. Kan liksom aldri stole på bilen, ein veit aldri når den vil starte.

Skrevet

Du aner ikke hvor lei jeg er av denne ustabiliteten. Ingen har fått til denne bilen og alt kom liksom på en gang. Blir å prøve bytte av tenningslås sluttstykket. Skal hvistnok iallefall hjelpe på småplager som plutselige kutt, tung servo og problemer med taklys/dørbrytere. Ingen kan fortelle hvorfor, men det hjelper for mange.Fikser dette problemet gjennstår fortsatt automatkassetrøbbel og rust. ALDRI MER E39. Ingen av mine venner eller familie har kjøpt BMW de siste årene og jeg forstår det siden min er en rullende advarselsplakat. Synd, for det var 200000 gode km i bilen bortsett fra rustproblemet som kom tidlig og som nå dukker opp for tredje gang.

P

Skrevet

Ja du skal berre vite det "pedro" at du er ikkje åleine med å problemer med bmw e39. Min har passer 200.000 så det er vel nå feila kommer. Så jeg burde vel fått den bort. Men jeg har så forbanna lyst å finne ut hva som gjør at bilen tapper seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...