Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da. Vet det og det du sier der var også drivkraften til at jeg har rotet bort ett nytt kjøkken og bad på ingenting/dvs en gammel bil med liten verdi.

Trenger ikke hilse fra fruen å si at hun ikke er enig i prioriteringen og forøvrig nå kjører Toyota på andre året :evil:

• 6 months later...
  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjenner ei som hadde samme problem med at batteriet ble tomt når bilen var av. Batteriet hennes ble tappet da hun skrudde av bilen med varmeapparatet igang.. Når hun skrudde av varmeapparatet og ventet 2-3sec før hun skrudde av bilen så holdt batteriet seg.

Vet ikke om noen har nevnt dette, men nå har ikke jeg lest alt :P

Skrevet

Ja det er noen merkelige feil som kommer og går på disse e39-ene. Jeg fant aldri ut hva som tappet batteriet for strøm. Feilen kan komme og gå når den vil, sist jeg hadde problemer er vel ca for 1-2 mnd siden. Skulle starte bilen fikk ikkje start, målte batterispenningen i død tilstand, målte denne til 5,7V. Har byttet varmemotstanden i bilen og har hatt den til feilsøing på BMW fleire ganger (dyrt). Ganske håplasut dette problemet her.

Skrevet
Ja det er noen merkelige feil som kommer og går på disse e39-ene. Jeg fant aldri ut hva som tappet batteriet for strøm. Feilen kommer og går når den vil, sist jeg hadde problemer er vel ca for 1-2 mnd siden. Skulle starte bilen, men fikk ikkje start, målte batterispenningen i "død" tilstand, å målte denne til 5,7V. Har byttet varmemotstanden i bilen og har hatt den til feilsøking på BMW fleire ganger (dyrt). Ganske håplaust dette problemet her.

Har holdt på med det samme selv og måtte kjøpe nytt batteri i går.

GÅR TO rykter rundt dette når det gjelder tapping av batteri som det kanskje er verdt å se nærmere på:

Påstand 1: når sluttstykket bak tenningslåsen begynner å bli slitt, gir dette uforklarlige strøm og spenningsproblemer som at coupelyset kommer på og går av i utide og at servoen plutselig blir tung og lysene i og utenfor bilen "blafrer" +++.

Ledningsnettet til bakluke og da spesielt på touring knekker ved hengslelet pga den ekstreme bøyen det får når luken blir åpnet fører til kortslutninger og små krypstrømmer. Begge disse problemene hadde jeg med fruens 525tdsa(94), 525IX aT fra 91, 530 dat(99m) og minst to sedaner.

Noe å se nærmere på?

P

Skrevet

Om tenningsåset er gåen så vil man vel merke det rimelig godt, gamlingen hadde denne feilen på sin 98 mod, og radioen slutta plutselig og virke, lyset kom på inn i bilen mens man kjørte, servoen var lett/tung/lett/tung (om du har servotronic sef), bakvinduet opnet seg selv i tider og utider, rattknappene virka ikke, tror ikke fløyta heller virka osv osv.

Men kan dette problemet være der "litt"? Altså at det ikke har blitt så ille enda, men at det påvirker strømmen likavel?

Skrevet

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men den mest vanlige feilen på dette er motstanden til varmeapparatet. Sitt inne i bilen etter at du har stoppet og tatt ut nøkkel... Hvis viften driver å starter og stopper så har du en god indikasjon på motstanderen .

Skrevet

Motstanden var gåen på min bil, og den drev og startet og stoppet etter jeg slo av bilen, men hadde aldri problemer med batteri og strøm likavel :P Spørs om jeg var heldig da.. hehe

Skrevet

Ikke tenningslåsen med BAKSTYKKET til tenningslåsen. Valeo Delenr:02 Ignition switch 1 61326901961 $80.19 rp2ifjihiid79x7fujcd.jpg

Denne behøver ikke å være defekt etter hva jeg forstår. Bare slitt.

Fortsatt tro på at taktrekket må ned og ledningene skjøtes ved hengselet på min 530 dat skal den bli bra.

Har skiftet viftemotstand to ganger hos Furubakken A/S på Bekkestua uten at det hjalp.

Mest irriterende bortsatte fra taklys og servokutt er det at min av og til låser seg opp.

Denne sitter i E46 også ifølge GEIR OVE på Koed. De tar ca 400 for en brukt og har to, tre stykker inne som er hyllevare.

Skrevet

GÅR TO rykter rundt dette når det gjelder tapping av batteri som det kanskje er verdt å se nærmere på:

Påstand 1: når sluttstykket bak tenningslåsen begynner å bli slitt, gir dette uforklarlige strøm og spenningsproblemer som at coupelyset kommer på og går av i utide og at servoen plutselig blir tung og lysene i og utenfor bilen "blafrer" +++.

Ledningsnettet til bakluke og da spesielt på touring knekker ved hengslelet pga den ekstreme bøyen det får når luken blir åpnet fører til kortslutninger og små krypstrømmer. Begge disse problemene hadde jeg med fruens 525tdsa(94), 525IX aT fra 91, 530 dat(99m) og minst to sedaner.

Noe å se nærmere på?

P

I tillegg har jeg sett at noen nevner feil med starteren:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=176282

eller motstand til klimaanlegget i denne tråden: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=204699&hilit=str%C3%B8mtrekk+e39 Det er til og med lagt ut en DIY http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=61468

Noen flere som har erfaringer med bytte av dette? På min ser det ikke ut til at den går i dvale, da lys på girvelger på kassa aldri slukker. Virker som en av bussene ikke mottar dvale signal slik at den hindrer bilen å gå i dvale.

Forferdelig frustrerende feil. Har hatt bilen inne 3 steder, og ingen finner ut at det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...