krbj Skrevet November 25, 2011 Share Skrevet November 25, 2011 Fikk i dag opp en valsellampe som vist på bildet. Sjekket i instruksjonsboka, og det tyder på noe galt med blandingsforhold etc. Noen som har peiling på hva det kan være? Lambdasonde? Ting som kan være verdt å nevne: - Har hørt en svak ulelyd i det siste når bilen er kald/under driftstemp. Både når bilen står stille og mens jeg kjører med lavt turtall - Har prøvd å spraye startgass rundt innsug og LMM for å sjekke om den suger falsk - Har nylig byttet veivhusventilasjon Bilen det gjelder er en 2001 e39 520iA Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Motorfeil! Oppstår det feil eller forstyrrelse i bilens innsprøytnings eller motorsystem, tennes lampen. Bilen går automatisk ned på nødprogram og motoren trekker dårligere for og unngå overbelastning og skader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 I dag slukket lampen som den skal når jeg startet bilen. Kan ikke si at jeg merket noe forskjell i effekt da lampa lyste heller. Men kanskje greit å få tatt en diagnose uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Du vil nok oppleve at den kommer og går i tiden fremover. Det er endel ting som visstnok kan gi denne feilmld. Som regel er det et varsel fra lambda om at noen verdier er feil. Så kan man jo begynne å lete etter årsak.... Plugger, falsk luft, kam/veivsensor, lamdasonde, veivhus ventilasjon.... osv osv Men motor går ikke i nødmodus av denne feilmld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Ett dårlig batteri kan også få lampa til å lyse men kun til strømmen er ok igjen,lønner seg alltid å nullstille med batterikabel av i 20-30 min hvis man har fått motorlampa til å lyse.Kommer det igjen er diagnose beste løsning hvis man vil unngå å bli stående langs veien med en motor som har streiket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2011 Har nå endelig fått tatt en diagnose. Slettet alle feilkoder, kjørte en god tur og sjekket på nytt da var det bare én feilkode i minnet. Noen som kan tyde dette utover at det dreier seg om en feil på lambda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Lambda sensor nr 2, altså den bakerste mener jeg? KJøp deg ei ny lambdasonde så prøver du HVilken diagnoseprogram ble brukt her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Lambda sensor nr 2, altså den bakerste mener jeg? KJøp deg ei ny lambdasonde så prøver du HVilken diagnoseprogram ble brukt her? INPA tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2011 Lambda sensor nr 2, altså den bakerste mener jeg? KJøp deg ei ny lambdasonde så prøver du HVilken diagnoseprogram ble brukt her? INPA tror jeg. stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbj Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2011 Er den bakre lambdaen den i posisjon 2 på bildet? Og her er det vel snakk om to av samme? Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå