Gå til innhold

Ombygging fra automat til manuell !

MortenHamre
 Share

Anbefalte innlegg

Se her. Den hadde jeg på "Favoritter". Husker jeg vurderte de på min gamle e28.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=566757

Edit: Vil bare nevne at, den vanskeligste delen som jeg ga opp på er når jeg måtte sette på ny pedal( Clutch pedalen). La fra meg all verktøy og gikk for å spille Gears of War istedet. Med andre ord, glem det:P Kjøpt heller en ny for 10k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg bygde om en E28 528i engang gang fra automat til manuell. Byttet ikke hjernen. Vil tro at det skal være samme prosedyre når du bygger om fra manuell til automat.

Disse hjernene styrer bare motoren og ikke automatkassen, derfor er det en del enklere. Eneste ledningene som går innpå automatkassa på en E28, er de som går til ryggelys og P_R_N_D_2_1 displayet på instrumentpanelet (dette må du også bytte om du vil ha det gjennomført. Mulig det ligger klart på manuellgir panelet, bare at du må fjerne et lokk bak glasset. Er litt usikker der. mener jeg skal ha ett automatpanel liggende til deg hvertfall)

Men når du først setter i en automatkasse på en E28, så håper jeg du ikke setter inn den standard 3-trinnskassa? Mye bedre å finne seg en 4 trinns fra eldre 7 serie. Usikker på om automatkassene på de E28`ene med motronic (535 eller nyere enn 85) passer på din bil uten å bytte hjernen. Hvertfall på 535 er det Power/Winter program eller noe lignende mener jeg. Godt mulig at det går via hjernen på disse nyere motorstyringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...