Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2011 Share Skrevet Desember 9, 2011 Jeg sliter med å se vitsen med kompressor i en 530I, okei i en Mustang eller Camaro men ikke i en 5-serie stasjonsvogn! Menmen du om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Desember 9, 2011 Share Skrevet Desember 9, 2011 Da kan du komme ned fra loftet Hehe! Nei nå ligger hele bunken med BMW brosjyrer fra 90 og tidlig 2000 tall på stuebordet, men jeg får vel gå opp på loftet med dem igjen så ikke madammen får horn i panna He he, litt rart å tenke på at du er knapt 20 år gammel, du skriver som en 45-åring Ikke at det er noe galt i det! Er du en liten tøffel fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2011 Share Skrevet Desember 9, 2011 He he, litt rart å tenke på at du er knapt 20 år gammel, du skriver som en 45-åring Ikke at det er noe galt i det! Er du en liten tøffel fredrik? Der kom du ut av hullet ditt med alle søppelkommentarene dine! Forøvrig så er jeg 22 og om jeg skriver så voksent så burde du ta lærdom av det! Vær så grei å spar oss her på bimmers for useriøsheten din, det har blitt så mye bedre her etter at du og en annen (nevner ikke navn) tok en pause! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2011 Jeg sliter med å se vitsen med kompressor i en 530I, okei i en Mustang eller Camaro men ikke i en 5-serie stasjonsvogn! Menmen du om det Hei. Ikke for å være noe frekk eller noe som helst altså, men hvorfor i alle dager sliter du med å se vitsen med det? Bare tenk på det, hvor heldig er ikke vi i norge som har ESS tuning? Som er i mine øyer en av de beste innafor kompressormating av bmw motorer. Her har vi et produkt som er bare helt rå og som gir meg mulighet til å hente mere HK av et nydelig motor fra før å av. Som en bilentusiast så synes jeg ikke det er dum ideé. Jeg vil ikke ha 3 toms straka rør ut med kn filter stikkende ut og lydnivå som får anhver riskoker eier til å blø fra øra. Jeg ønsker meg en stasjonsvogn med mere hk sammtidig "bil-fra-fabrikken" oppførsel. Det er vel ikke noe annet som gir meg så mye hk per krone som ess. Og jeg beholder fabrikk oppførsel. Turbo mating er helt klart utelukka, om det går eller ei. Jeg ser HELT klart vits med det. Det jeg IKKE ser vits, er å ha en 520/523/525 med kompressor. Litt for smått slagvolum å kompressor mate. Jeg er også en av de som liker å være noe anderledes. Ikke ha 1.9 tdi passat grevling for å hente barn i barnehage. Jeg føler at en fin fin e39 touring 530ia med presse, fin senk, og m5 felger på sommer´n er sånn ca akk passe meg for å beskrive familie vogn :=) Og tro meg, om jeg hadde hatt råd til 540i touring, så hadde det blitt det... Med ferrita custom eksos hele veien for å høre den nydelig åtter´n, men det er nå en ann sak Men som du vet, alle vi er forskjellige Dennis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2011 Jeg supplerer meg selv litt Du nevnte kompressor. Hør også litt rundt omprogramering av automaten! Normal ved presse på automat stiller de noe lavere "stall-speed" (slurrefunksjonen i converteren) og da selvfølgelig mer presise girshift. Håper ikke BMW-folket arrsterer her men jeg mener det er sånn noelunde forklart Automaten mener jeg tåler en presse. Jeg har en artikkel ett eller annet sted med 540 e39 med presse og omprogamert aut og det står i artiklen at eieren er imponert over automaten men har for sikkerhets skyld lagt håndpenger på en ny kasse:D Om, OM det blir presse, så blir det ess sin software på kassa og på motoren. Sammtidig så innvisterer jeg i m5 diff eller noe "bedre" 25% diff innmat. (mener jeg fant det på en side) Jeg kan ikke tillate meg å spinne på et hjul når du først har slengt på en liten kammerat under huven. (sittet og lest på forumer til seint på natta de siste ukene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 10, 2011 Share Skrevet Desember 10, 2011 Ja jeg benytter anledningen til å "henge ut" fredrik 90 litt okei i en Mustang eller Camaro Dette er biler som ligger langt dårligere på veien enn en e39.river så voksent så burde du ta lærdom av det! +1 Bidra eller spar pusten til den oppblåsbare dokka heldig er ikke vi i norge som har ESS tuning Ledende i enkelte stater i US på BMW og pissg nok. Uansett hvem BMW forum du surfer på har alle hørt om ESSIkke ha 1.9 tdi passat grevling for å hente barn i barnehage e39 touring 530ia med presse, fin senk, og m5 felger på sommer´n Her støtter jeg fullt ut! BMW lager selv en "induvidual" utgave og for oss den ikke passer til gjør vi det selv. Lag bilen sånn som du liker men ja jeg hadde uten tvil gått for turbo men sier som degmen det er nå en ann sak Tenk utvekslinger på diffen! 530I aut 3.46:1. M5 3.15:1. Det er så lite at du mest sannsynnlig bare detter ned på turtall noen få omdreinger. Tipper bare men 250-350????. Gjør ikke noe men du kjører en bil som allerede er giret pga aut. mao lavere/kjappere på manuell, beregnget mer moment-drag på aut. Om ikke annnet så tenk i hvertfall når du kjører. ikke tillate meg å spinne på et hjul Nei mopedspor står det ikke respekt av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nylund Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Jeg sliter med å se vitsen med kompressor i en 530I, okei i en Mustang eller Camaro men ikke i en 5-serie stasjonsvogn! Menmen du om det Hei. Ikke for å være noe frekk eller noe som helst altså, men hvorfor i alle dager sliter du med å se vitsen med det? Bare tenk på det, hvor heldig er ikke vi i norge som har ESS tuning? Som er i mine øyer en av de beste innafor kompressormating av bmw motorer. Her har vi et produkt som er bare helt rå og som gir meg mulighet til å hente mere HK av et nydelig motor fra før å av. Som en bilentusiast så synes jeg ikke det er dum ideé. Jeg vil ikke ha 3 toms straka rør ut med kn filter stikkende ut og lydnivå som får anhver riskoker eier til å blø fra øra. Jeg ønsker meg en stasjonsvogn med mere hk sammtidig "bil-fra-fabrikken" oppførsel. Det er vel ikke noe annet som gir meg så mye hk per krone som ess. Og jeg beholder fabrikk oppførsel. Turbo mating er helt klart utelukka, om det går eller ei. Jeg ser HELT klart vits med det. Det jeg IKKE ser vits, er å ha en 520/523/525 med kompressor. Litt for smått slagvolum å kompressor mate. Jeg er også en av de som liker å være noe anderledes. Ikke ha 1.9 tdi passat grevling for å hente barn i barnehage. Jeg føler at en fin fin e39 touring 530ia med presse, fin senk, og m5 felger på sommer´n er sånn ca akk passe meg for å beskrive familie vogn :=) Og tro meg, om jeg hadde hatt råd til 540i touring, så hadde det blitt det... Med ferrita custom eksos hele veien for å høre den nydelig åtter´n, men det er nå en ann sak Men som du vet, alle vi er forskjellige Dennis Hei! Eg hadde en 525iat vel og merke,med kompressor i fra ESS tuning,synest det fungerte meget bra,hadde aldri noen problemer med det,kjørte med presse i rundt 2 år,før eg solgte bilen,hadde vel rundt 270-280hk i den,så kan trygt anbefales. Automat kassa ble optimalisert til og tåle den ekstra påkjenningen,kickdown ble fjernet,eller iallfall "nedjustert" ,visst ikkje så hadde nok girkassen gitt seg ganske så fort;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Cool Hvor langt hadde din gått? Kjøpte du ny eller brukt presse? Skrudde selv eller hos ess? Dennis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nylund Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Cool Hvor langt hadde din gått?Kjøpte du ny eller brukt presse? Skrudde selv eller hos ess? Dennis Min hadde faktisk gått 180000km og noe når eg fikk det montert,mener eg,så den hadde gått forholdsvis langt,tok en oljeskift/flush på girkassa før eg fikk montert på kompressorkitet. Kjøpte nytt kit i fra ESS,kjørte ned til ESS i Aremark og fikk dei til og ordne alt:) Så kan trygt anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Vill takke alle for hjelpen og håper tråden hjelper andre på utsik etter familie bil. For å si ang bensinforbruket. Her er bilde Bergen-Oslo i dårlig forhold med 70% på cruise controll, noe by kjøring og litt sideways action på fjellovergangen... Bilde av famile vognen er her: viewtopic.php?f=11&t=211860 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 ang bensinforbruketAlt under 1L er bonus Men jeg fant artiklen på e39 540n med presse og der står det at M5 diff ikke passer i diffhuset på den så enten må du bytte hele diffen (mest sannsynlig med drivaksler) eller som de har gjort i artiklen: Frest bort 25mm av godset i org diffhuset. Har du noen gamle blader er artiklen i Bilsport nr 14-15 2003! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå