Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

H1 55w fra vvme.com. Skal du ha "normal" farge på lyset, velger du 4300k i fargetemp. Monteringsinstruksjoner følger med i esken :) Er det første gang du gjør det, tar det kanskje et kvarter å montere :) Det som tar lengst tid, er å finne ut hvor du skal feste ballastene.

Skrevet
H1 55w fra vvme.com. Skal du ha "normal" farge på lyset, velger du 4300k i fargetemp. Monteringsinstruksjoner følger med i esken :) Er det første gang du gjør det, tar det kanskje et kvarter å montere :) Det som tar lengst tid, er å finne ut hvor du skal feste ballastene.

Takker for svar! :) Og med "normal" farge mener du? :P Xenon har vel i utgangspunktet en ganske annerledes farge enn hva den gamle "normale" har? :) Ønsker egentlig bare mye bedre lys enn orginalt . ;)

Skrevet

Her finnes en oversikt over hvordan de ulike fargetemperaturene ser ut;

http://www.delonixradar.com.au/hid-xeno ... -chart.php

Jeg opplever at mitt 4300K-kitt fra vvme.com er noe hvitere enn det som er på bildet her.

Men - hvis du vil ha bedre lys på bilen, og samtidig kjøre lovlig anbefaler jeg deg å se på hvor gode lyktene dine er. E34 er blitt en gammel bil med tilhørende utslitte lykter. Jeg byttet de originale lyktene fra 1995 med 240' på telleren til nye gule Hella, og det gav meg utrolig mye bedre lys, da også på nærlys. Og det med gule glass som tar garantert stopper en del lys sammenliknet med vanlige klare..

Skrevet

Mye bedre lys blir det uansett med xenon. Men er reflektorene og/eller glassene dårlige, er det begrenset hvor mye lys de greier å sende ut.

Kjøpte nye svarte hella DE til E30n og monterte i 55w 3000k i fjernlysene. Det er en drøm å kjøre med i mørket! Det lyser ekstremt bra og langt. Jeg sitter derfor alltid klar til å slå de av, ved den minste antydning til at det kommer bil imot. Lite lyst til å blende noen, slik de kjører i grøfta e.l.

Men alfa omega med lys uansett er korrekt justering og gode reflektorer/glass. :)

Skrevet

Er de justerte skikkelig? Lyset i de svarte DE lampene skal ikke være noe dårligere enn i de originale.

Skrevet
Er de justerte skikkelig? Lyset i de svarte DE lampene skal ikke være noe dårligere enn i de originale.

Noe dårligere må jo nødvendigvis lyste bli, glasset er jo sort. Det er jo bare å sammenlikne en vanlig klar brille med en solbrille, satt litt på spissen selvsagt.

Det finnes også mange dårlige halogenpærer, og gamle halogenpærer er ikke like gode som nye..

Skrevet

Noe dårligere må jo nødvendigvis lyste bli, glasset er jo sort. Det er jo bare å sammenlikne en vanlig klar brille med en solbrille, satt litt på spissen selvsagt.

Det finnes også mange dårlige halogenpærer, og gamle halogenpærer er ikke like gode som nye..

Glasset er like klart og blankt som glasset i lyktene bilen ble levert med når den var ny.

Det er et svart kryss inni fjernlampene som gjør at de ser svarte ut, samt svart lim rundt glasset og svart ring istedet for krom rundt lykten.

Skrevet

Jeg syns 3000k er best, fordi det knallgule lyset legger seg veldig fint på veien i både snøvær, regnvær og på tørt. 4300k og høyere synes jeg kan ha en tendens til å bli "sugd opp" av regnvåt asfalt f.eks.. Men vi har alle forskjellige øyne :P Til mine passer 3000k best. Det er opp til hver enkelt hva de liker best :)

Skrevet
Jeg syns 3000k er best, fordi det knallgule lyset legger seg veldig fint på veien i både snøvær, regnvær og på tørt. 4300k og høyere synes jeg kan ha en tendens til å bli "sugd opp" av regnvåt asfalt f.eks.. Men vi har alle forskjellige øyne :P Til mine passer 3000k best. Det er opp til hver enkelt hva de liker best :)

Okei, skjønner :) Hvordan er det å gå opp til 5-6000K da? Hvordan er det egentlig å skifte ut kun fjernlys i forhold til begge deler? Både fjern og nær-lyset sitter vel i samme pære..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...