toyo3k Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Hei! Min 99' mod 320d(136hk) vil ikke starte. Når jeg vrir om tenningen så gløder den og alt er normalt, men når jeg vrir over til siste hakket skjer det ingenting. Ingen klikkelyder, lysene dimmer ikke, det skjer rett og slett ingenting. Har prøvd med annet batteri til ingen nytte. Sjekket de fleste sikringene jeg kan tenke meg har noe med det å gjøre, fant ingen som var gåen. Til info; Det ble byttet motor i bilen for 11000 km siden. Men den har fungert knirkefritt til nå. Hvor kan feilen ligge? Mvh, Vegard
Odd-M Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Prøv å gi starteren et kakk med et eller annet når nøkkel vris over på starter. Kosteskaft, hammer, stor fastnøkkel m.m. fungerer. Mulig innslaget "henger" og dette skal hjelpe. Hvis ikke vil jeg annta at starter er død.
toyo3k Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Kan jo alltids prøve! Men har glemt å si at det nytter ikke å dra biln igang heller, så har vanskelig for å tro at det har noe med starter å gjøre?
Odd-M Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Det gjør jo saken litt annerledes. Målt batterispenning?
Odd-M Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Sjekka at det er god jording fra motor til chassis og fra batteri til chassis?
toyo3k Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Har som sagt prøvd med ett flunke nytt batteri med full spenning. Har sjekke jording mellom batteri-chassi men ikke mellom motor og chassi. Hvor ligger den jordingen?
Odd-M Skrevet Desember 4, 2011 Skrevet Desember 4, 2011 Burde ha lest bedre... Det er en feit kabel eller bånd i motorrom mellom motor/starter og ramma et sted. Kjenner ikke E46 eller M47 i detalj.
toyo3k Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Skal sjekke dette i morgen. Har vi noen andre alternativer? Synes det er litt rart at den skal gå fra å være helt fin, til slik som dette over natta.
toyo3k Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Alle jordinger er OK. Aner rett og slett ikke hva som kan være feil. Ser ut som det blir bergingsbil til verksted
Lasse83 Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Kan jo være startsperra som har slått seg vrang, skjedde på en e38 jeg hadde engang.
toyo3k Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Ja tror og det kan være startsperren. Hva kan man gjøre med dette? En stund etter jeg vrir om tenningen kommer det en "ding-ding" lignende lyd fra høytaler i fotbrønnen. Har det noen sammenheng? Aldri hørt dette før.
mspec Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 skulle skrive startsperren før jeg kom til bunnen å så at dette allerede var nevnt.trur det er noen innlegg om dette fra tidligere..
toyo3k Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Skrevet Desember 27, 2011 Har somlet en del med dette. Så har ikke kommet noen vei enda. Men skal ringe verksted hær i byen(hammerfest) å høre om noen kan noe om dette. Hvis ikke blir neste steg å sende bilen med bergingsbil helt til tromsø, som er nærmeste bmw verktsted. Jeg vet forresten at bilen har dårlig-på grensen til ødelagt batteri.. Kan det ha noe med at den ikke vil starte? Ennå med hjelpestart fra annen bil.. At den slår inn startsperre fordi den vet at batteri er ødelagt? Har mistet reservenøkkelen, så har ingen mulighet til å prøve med den.. Hadde vært greit med noe svar!
CrZyWiz Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Tror det henger sammen med startsperren jeg. Evnt at batteriet i nøkkelen er helt tomt. Så det kan du også sjekke. Da vil startsperren slå inn pga den ikke "merker" nøkkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå